Къде в Русия хората масово карат електромобили, а не Лада

Колко пестят руснаците в региона, ако карат на ток

13.08.2021 | 20:45 Редактор: Елеонора Танева
Къде в Русия хората масово карат електромобили, а не Лада

Повече от една пета от всички електрически коли, внесени в Русия между януари и май, са продадени в Хабаровск, малък град в източната част на страната.

В целия град превозните средства са паркирани по улиците и в дворовете на къщите. Хората дори провесват контакти през терасите си, за да заредят своите превозни средства, изтъква Унагаев.

Повече от една пета от всички електрически превозни средства, внесени в Русия между януари и май, са продадени именно в Хабаровск и в други източни райони на Русия, въпреки че там живее едва 4% от населението на страната, според данни на базираната в Москва Autostat.

Москва, където живеят два пъти повече хора, отколкото в цяла Източна Русия, е отговорна за едва 14% от продажбите на електромобили за периода, информира bloombergtv.bg.

Източна Русия се радва и на евтина електроенергия, която се субсидира покрай общите регионални икономически стимули. В същото време недостатъчния производствен капацитет на местните петролни рафинерии води до по-високи цени на дестилатите - над средното ниво за страната.

Средната икономия от употребяван Nissan Leaf в Далечния изток е около 40 000-50 000 рубли годишно, според Vygon Consulting, по-малко от разходите за шофиране на Лада Гранта.

Става въпрос за проста математика, изтъква от своя страна 41-годишната Олга Иванова, ръководител на строителна фирма в Иркутск, Източен Сибир. тя плаща по около 500 рубли (7 долара) за електроенергия, за да задвижва своя електромобил. Разходите за бензин за втората кола на семейството  ѝ достигат близо 10 000 рубли на месец.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК