Автомобилът на бъдещето ще има две функции - да ни закара някъде безопасно и по максимално бърз начин. 90% от катастрофите в момента се случват заради неспазване на правилата за движение от шофьора. Затова новите технологии при автомобилите са фокусирани върху премахването му и преминаването към автономни превозни средства.
Това ще намали катастрофите до такава рядкост, че всяка от тях вече да влиза в новините. Създаването на автомобила на бъдещето е като изграждане на човешко тяло - той трябва да започне да вижда, да чува, да усеща и да преценява разстоянието, ситуацията, пътя и времето, за което се движи. Това сподели Динко Русев, инженеринг директор на "Бош Инженеринг Център София" в ефира на предаването “Бизнес старт” с водещ Христо Николов.
“(Автомобилът е) с много по-остро зрение, слух и усещане за пътя и това се създава благодарение на различни видове сензори в колата. Радарни, лазерни и многобройни камери са устройствата, които дават възможност на колата да започне да вижда света около себе си.”
По думите на госта, инцидентите с автономни автомобили в САЩ се случват, тъй като все още има смесено присъствие на пътя на автономни автомобили и на такива, шофирани от хора. Той посочва, че в много държави все още не е позволено да се използва пълен автопилот, а на шофьорската седалка на автономните автомобили трябва да има човек, който да може да поеме управлението във всеки един момент.
“В момента, когато се премахнат шофьорите от шофьорската седалка, колите сами по себе си ще взимат всички решения за дадената ситуация и катастрофите ще се събитие в нашето ежедневие. “
Инфраструктурата е един от належащите проблеми за автономното шофиране, който със сигурност ще се промени занапред. Добър пример е пътната маркировка, която е необходима на днешното поколение автономни автомобили и ще стане нещо задължително, смята гостът.
“Автономните автомобили като малките деца се обучават и стават все по-добри и по-добри. Използват самообучаващи се алгоритми, които с натрупване на все повече информация създават усещането, че автономният автомобил става все по-добър шофьор и усеща пътя дори при липсваща маркировка. (...) Пълното свързване на автономните автомобили предстои и това ще допринесе за още по-доброто осезание на пътя.”
Според Динко Русев автомобилът на бъдещето е много вероятно да лети. Това по неговите думи ще подобри времето за пътуване и направи маршрута оптимален. Проблемите при движението във въздуха обаче са свързани със сложността за пътуването в три измерения, особено в автономен режим. Дори в момента, при много по-малко теоретично летателни средства, управлението на въздушното движение е много сложно, пише bloombergtv.bg.
“Колите, които се движат в градски условия, трябва да се разминават във въздуха без да се блъскат или да създават нарушения на целостта на сгради и инфраструктура."
Това може да се случи само с изкуствен интелект и свързаност между устройствата, допълва гостът.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите
България получава отстъпки при разселването на мигранти от 2026 г.
Радост за малки и големи: Ледената пързалка в София приема първите си посетители
Инсулинова резистентност и метаболитен синдром – как са свързани?
УМБАЛ „Лозенец“ с безплатни кардиологични прегледи за жени от 15 до 19 декември
Зъбен абсцес – нелекуването му води до опасни последствия!
114 мъже бяха прегледани безплатно за рак на простатата и тумор на тестисите през октомври и ноември в ИСУЛ
Учените са изумени: Кометата 3I/ATLAS носи ключова за живота молекула
Компактна и ярка: Hubble снима блестяща синя галактика
SpaceX ще построи две стартови площадки за Starship на Кейп Канаверал
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
СГС прекрати и изпрати делото срещу Иван Портних на ВКС
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
Шнабел от ЕЦБ заяви, че е готова да наследи Лагард, ако бъде помолена
ЕС: Meta ще предлага избор за персонализираните реклами във Facebook и Instagram
Военноморските сили получиха първия нов многофункционален модулен патрулен кораб
Работодатели и синдикати одобриха преправения проектобюджет 2026