Шведският стрийминг гигант Spotify обяви, че придобива Podz – стартъп, който се опитва да реши проблема с откриването на подкасти, пише TechCrunch.
“В Spotify инвестираме за изграждане и разрастване най-доброто (и най-персонализираното) преживяване при откриване на подкасти“, посочва компанията.
"Вярваме, че технологията на Podz ще допълни и ускори фокусираните усилия на Spotify да стимулира откриването, да доставя на слушателите точното съдържание в точното време и да ускори растежа на категорията в целия свят“, се казва още.
Тъй като подкастите обикновено са с продължителност над 30 минути, за слушателите е трудно да търсят нови предавания – слушането на един подкаст епизод не е толкова лесно, колкото прослушването на песен от нов изпълнител. Ето защо Podz е разработила нещо, което нарича "първият аудио нюзфийд“, който представя на потребителите 60 секундни записи от различни подкасти. Подкастърите често използват приложения като Headliner за създаването на откъси за рекламиране в социалните мрежи, а Podz следва същата идея.
Но вместо подкастърите ръчно да избират как да рекламират шоуто си, Podz избира откъс, използвайки свой модел за машинно обучение, който е обучен чрез повече от 100 хил. часа аудио в консултация с журналисти и аудио редактори.
Преди придобиването от Spotify Podz набра 2,5 млн. долара финансиране от M13, Canaan Partners, Charge Ventures и Humbition. Известни личности като Парис Хилтън също инвестираха в него.
"Слушателите слушат средно по седем подкаста, но следва близо 30 в Podz”, коментира в имейл от февруари генералният партньор в M13 Латиф Перача.
"Ранните сигнали ни карат да бъдем оптимиси, че екипът може да създаде трансформиращ продукт в категорията“.
Това придобиване е поредният знак за амбициите на Spotify да грабне колкото може повече от пазара на подкасти и аудио развлечения като цяло. Вчера тя пусна Greenroom – своя конкурент на Clubhouse, пише investor.bg.
А що се отнася до генерирането на приходи от абонаменти за подкасти, Spotify и Apple водят ожесточена битка. През април Apple обяви, че прави експанзия в подкаст абонаментите, а следващата седмица Spotify пусна своята абонаментна платформа, след като беше дала малко информация за нея през февруари. Apple твърди, че е прибира 30% от приходите от подкасти през първата година, а през втората – 15%. От своя страна, програмата на Spotify няма да прибира пари от създателите на подкасти до 2023 г., когато ще започне да взима по 5%.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Програмата Explorer дава възможност за стипендии и международни стажове
БГ политици: Ниско домашно възпитание, ниска политическа и езикова култура
Тръмп плаши Европа: Изправена е пред цивилизационно заличаване
МК с позиция за нарушенията, констатирани от Сметната палата
Вода от розмарин и как помага тя на косата?
По-устойчиви доставки на лекарства: Съветът на ЕС подкрепи новия регламент за критичните медикаменти
Минимално инвазивна естетика - с нарастваща тенденция
Жълт кантарион – действие и приложение и лекарствени взаимодействия
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Подкрепата за еврото остава силна и на ниво държави, и в целия ЕС
Поведението на златото може да сигнализира не балон, а промяна в парадигмата
Tesla защитава пазарния си дял в Европа с по-евтина версия на Model 3
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник