Кината в Съединените щати остават без филми. Ето защо някои от тях се насочват към необичаен източник на филмово съдържание: Netflix, пише Wall Street Journal.
Докато големите холивудски студиа отлагат датите на премиерите на своите нови продукции или ги пускат в собствените си стрийминг услуги, киноверигите се очаква да останат без достатъчно филми за поне три години. Това е една от причините няколко от веригите да пуснат новият зомби филм на Netflix “Army of the Dead” на голям екран в петък – една седмица преди да стане достъпен в услугата.Необичайният алианс между кината и стрийминг гиганта е пореден знак за начините, по които Ковид-19 промени продължаващата с десетилетия динамика на отношенията между Холивуд и кината, които показват неговите филми. Свързаните с пандемията прекъсвания на продукциите и стратегическото пренасочване от големия екран доведоха до недостиг на програми, който ще продължи с години. Това оставя кината без особен избор, освен да сключват сделки с Netflix и други стрийминг услуги, които им позволяват да прожектират филми в САЩ и Канада.
Сега кината правят компромис за условията, които някога смятаха за свещени, особено за продължителността на периода, в който студиата трябва да изчакат, преди да предоставят филма за гледане у дома.
"Преди Ковид-19 тези правила съществуваха“, коментира директор на кина. "След Ковид-19 има изцяло нова игра. Сега можем да договорим всичко“.
По-голямата част от киноиндустрията смяташе Netflix за смъртна заплаха, а не за бизнес партньор. Преди пандемията големите вериги кина отказваха да направят компромис с ексклузивния период от 90 дни между пускането на филма на голям екран и предоставянето му за гледане онлайн.Когато Netflix настоя за значително намаляване на този "прозорец" за нейните оригинални продукции, големите вериги се противопоставиха. В резултат на това филмите, които Netflix искаше да пуска по кината (често такива, които се борят за награди като "Оскар") се прожектираха само в малък брой кина, които бяха склонни да приемат условията на компанията.
Но сега директори на кина и холивудски агенти твърдят, че очакват повече сделки между стрийминг гиганта и американските вериги заради блокадите, свързани с пандемията, които засегнаха бизнеса и насочиха фокуса на студиата и зрителите към видео стрийминг услугите.
Промените в отношенията между Netflix и кината се случват в момент, в който други холивудски студиа включват стрийминга в своите стратегии за представяне на съдържание.
През останалата част от годината Warner Bros. ще пуска филмите си в стрийминг услугата HBO Max в същия ден, в който те ще започнат прожекции и в кината. Disney+ таксува по 30 долара за филми, които вече предлага на голям екран, като сумата се плаща над месечния абонамент.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите
Илон Мъск подготвя Starlink Mobile – новият мобилен оператор от космоса
Waymo планира софтуерна сервизна реакция заради инциденти с училищни автобуси
Volkswagen планира инвестиции за 160 млрд. евро до 2030 г.