Пандемията ни направи още по-зависими от технологичните гиганти

Най-големите играчи в индустрията ще спечелят от промяната в потребителските навици

03.05.2021 | 11:22 Редактор: Жаклина Иванова
Пандемията ни направи още по-зависими от технологичните гиганти

Редица интернет компании получиха по-голямо внимание от потребителите (и приходи, свързани с всичко това) по време на блокадите заради коронавируса, които накараха хората да си стоят у дома, залепени за своите устройства. Но само най-големите играчи в индустрията ще спечелят от промяната в потребителските навици, пише Сара Фрайър за Bloomberg.

При представянето на финансовите си резултати тази седмица Amazon.com, Facebook и Google описаха начините, по които хората са станали по-зависими от техните предложения, откакто блокадите и карантините промениха начина, по който пазаруваме, работим, учим и си общуваме, като заявиха, че тези тенденции ще стимулират растежа в дългосрочен план.

Междувременно по-малките социални мрежи Twitter и Pinterest разочароваха инвеститорите. Първата прогнозира приходи, които се оказаха под очакванията, а втората предупреди, че растежът на броя нови потребители намалява в Съединените щати. EBay пък каза, че ръстът на приходите ѝ от продажби, записан по време на пандемията, може да отслабне, след като потребителите се ваксинират, а финансовите стимули се изчерпат.

Контрастът подчертава, че и без това доминиращите играчи използват влиянието и мащаба си, за да укрепят още повече своето господство.

Amazon привлече още хора към услугата си за доставка на хранителни стоки, продаде повече колонки с Alexa и подписа договори с повече компании, на които вече предлага облачните си услуги – тенденция, която очаква "да продължи, докато преминем към възстановяване от пандемията“, коментира главният финансов директор Брайън Ославски по време на разговор с анализатори.

Google пък настоя, че Chromebook е най-добрият инструмент за виртуалното училище, а YouTube може да конкурира телевизията за лично развлечение, което прави платформата привлекателна за рекламни инвестиции.

Както Google, така и Facebook говориха за това как пандемията е ускорила насочването на малкия бизнес към мрежата, а той използва техните платформи за реклама и онлайн продажби. 

"Такива фирми ни питат какво можем да направим, за да им помогнем не само сега, но и в дългосрочен план“, коментира главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг.

Четете повече по темата в investor.bg.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК