Бъдещето на пазара за смартфони: Къде стои Huawei?

През 2020 г. глобалното производство на смартфони се сви с 11% на годишна база до 1,25 млрд. бройки

05.01.2021 | 15:59 Редактор: Радостина Димитрова
Бъдещето на пазара за смартфони: Къде стои Huawei?

След една слаба година глобалният пазар на смартфони бавно ще започне да се възстановява през 2021 г., прогнозира TrendForce. Но Huawei няма да спечели от това, а ще отпадне от списъка на шестте най-големи производители на смартфони по произведени обеми, пише TechCrunch, предаде Investor.bg.

През 2020 г. глобалното производство на смартфони се сви с 11% на годишна база до 1,25 млрд. бройки. TrendForce очаква тази година то да се увеличи с 9% до 1,36 млн. бройки, докато хората заменят стари устройства с нови и нарасне търсенето на развиващите се пазари.

Но дори това леко възстановяване показва как пандемията продължава да влияе на икономиката и на глобалния дефицит на чипове, който в момента е причина за забавяне на производството в почти цялата индустрия за електроника.

През 2020 г. шестте най-големи бранда за смартфони по производствени обеми бяха Samsung, Apple, Huawei, Xiaomi, OPPO и Vivo. Но тази година TrendForce очаква Huawei да отпадне от класацията, а челната шестица да включва Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO, Vivo и Transsion.

Тези шест компании се смята, че ще обхващат 80% от глобалния пазар на смартфони през 2021 г., а Huawei ще се озове на седмо място.

Основната причина за спада при Huawei е раздялата ѝ с бранда за бюджетни смартфони Honor. През ноември Huawei обяви, че продава Honor на консорциум от компании, за да запази веригата на доставките на подразделението от влиянието на търговските рестрикции, наложени от Съединените щати.

Отделянето на бизнеса поставя Honor извън обсега на санкциите, които нанесоха тежък удар на бизнеса на Huawei. Но "предстои да видим дали "новият" Honor може да привлече вниманието на потребителите без подкрепата на Huawei. Освен това Huawei и новият Honor ще се конкурират директно в бъдеще особено ако има освобождаване от американските санкции на по-късен етап", гласи докладът на TrendForce.

В предишен доклад, публикуван скоро след обявяването на продажбата на Honor, TrendForce прогнозира, че сделката, както и липсата на чипове в глобален план, означават, че Huawei ще задържи едва 4% от пазара през 2021 г., спрямо 17% през 2019 г. и прогнозирани 14% през 2020 г.

Очаква се Apple да грабне част от пазарния дял на Huawei на пазара на висок клас смартфони, докато Xiaomi, OPPO и Vivo също ще се възползват от ситуацията. TrendForce смята, че отделилият се бранд Honor ще вземе 2% пазарен дял през тази година.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК