Каква сделка сключиха Google и Facebook?

Според делото Google и Facebook са били наясно, че споразумението им може да доведе до антитръстови разследвания

22.12.2020 | 16:07 Редактор: Радостина Димитрова
Каква сделка сключиха Google и Facebook?

Facebook и Google са сключили споразумение да си "съдействат и помагат взаимно", ако бъдат разследвани за сделката да работят заедно в областта на онлайн рекламата, сочи нередактирана версия на съдебен иск, заведен от 10 щата срещу Google миналата седмица, пише Wall Street Journal, предаде Investor.bg.

В документа се цитират вътрешни документи на компаниите, които са били силно редактирани. Медията е разгледала част от най-новата версия на документите по делото без редакциите.

Десетима главни прокурори републиканци, водени от Тексас, са отправили обвинение, че двете компании са сключили сделка през 2018 г., в рамките на която Facebook се е съгласила да не се конкурира с инструментите за онлайн реклама на Google в замяна на специално отношение, когато ги използва.

Google е използвала езика на "Междузвездни войни", за да даде кодово име на сделката, сочат документите по делото, като в случая е използван изразът "Jedi Blue".

Според делото Google и Facebook са били наясно, че споразумението им може да доведе до антитръстови разследвания и са обсъждали как да се справят с тях. Това е включено в абзац, който е последван от значителни редакции.

Първоначалната версия включва елементи, в които се посочва, че компаниите ще си "сътрудничат взаимно в отговор на всяко антитръстово действие" и "незабавно и напълно ще информират другата страна за всяка комуникация с правителството, свързана със споразумението".

В договора на двете компании "думата [РЕДАКТИРАНО] се споменава поне 20 пъти", гласи делото Нередактираният текст включва думата "антитръстов" на въпросните места.

Говорител на Google твърди, че подобни споразумения, свързани с антитръстови заплахи, са изключително чести.

"Твърденията са неточни. Ние не манипулираме аукциона", коментира говорителят, допълвайки, че сделката не е била тайна, а Facebook е участвала и в други търгове за реклами. "Няма нищо ексклузивно в участието на Facebook и те не получават данни, които не са предоставени и на останалите купувачи."

Редактираните съдебни документи, подадени миналата седмица, не споменават главния оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг. Според първоначалната версия Сандбърг е тази, която е подписала сделката с Google. Първата версия цитира и имейл, който е бил изпратен до главния изпълнителен директор Марк Зукърбърг и до други директори и който гласи: "Това е голяма сделка в стратегически план".

Подобно на Google, Facebook също оспорва обвиненията, посочвайки, че споразуменията за наддаване за реклама промотират избора и имат ясни ползи за рекламодателите, медиите и малките бизнеси.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК