Идва ли краят на пандемичния бум на абонати на Netflix?

Компанията е изправена пред засилена конкуренция от други медийни компании

21.10.2020 | 11:57 Редактор: Юлия Христова
Идва ли краят на пандемичния бум на абонати на Netflix?

Акциите на Netflix Inc. се сринаха в края на търговията във вторник, след като компанията за стрийминг на видео не отговори на прогнозите на Wall Street за абонатите, подновявайки съмненията за способността ѝ да поддържа растеж, тъй като блокиранията заради пандемията изчезват, а конкуренцията се засилва, предава Bloomberg.

Най-голямата платена услуга за стрийминг в света добави едва 2,2 милиона нови абонати през третото тримесечие, далеч под прогнозните от анализаторите 3,32 милиона, както и от собствената по-консервативна прогноза на компанията. Забавянето се случва след две тримесечия на много по-голям от очакваното растеж, по време на който услугата за стрийминг добави близо 26 милиона абонати - почти толкова, колкото за цялата 2019 г.

"Както очаквахме, растежът се забави“, заяви компанията в писмо до акционерите си. 

"Очаквахме и знаехме, че ще има някакво забавяне“, каза финансовият директор Спенсър Нойман по време на видео дискусия след публикуването на резултатите.

Но прогнозирането на ръста на абонатите в такъв климат се оказа по-сложно от всякога. Докато прогнозите на Netflix за второто тримесечие се оказаха твърде предпазливи, прогнозите му за третото тримесечие бяха твърде розови.

Много зрители - особено в Европа и Азия - са се върнали към нещо по-близко до нормалния ежедневен живот, намалявайки времето, което могат да прекарат в “преяждане с Netflix”. А освен това и професионалните спортове се завърнаха на телевизионните екрани на американците. Всичко това възпрепятства ръста на абонатите през последното тримесечие, като растежът страда и в трите региона.

Това е признак на зрял бизнес“, казва Джим Нийл, анализатор от Forrester Research. „Безкрайният растеж не може да продължи вечно”.

Това беше най-слабият ръст на Netflix за третото тримесечие от 2015 г. насам, когато компанията все още не работеше в по-голямата част от света. В писмото си до инвеститорите мениджмънтът обвинява ефекта „за изтегляне напред“ (pull forward): Бързият растеж през първата половина на годината е откраднал резултатите от последните месеци. Услугата за стрийминг предупреди освен това инвеститорите, че ще отчете по-бавен растеж през следващите тримесечия. 

Акциите на Netflix поевтиняха със 7,4% до 486,50 долара при следборсовата търговия. Акциите обаче са поскъпнали с 62% от началото на годината до вторник, което дава на компанията пазарна капитализация от 231,7 милиарда долара.

Събуждането на конкурентите 

Компанията е изправена пред засилена конкуренция от други медийни компании, които също са стартирали стрийминг на телевизионни предавания, филми и друго съдържание. По-рано този месец Walt Disney Co. заяви, че ще реорганизира операциите си, за да се съсредоточат върху стрийминг инициативи, които включват Disney +.  WarnerMedia на AT&T Inc. е в разгара на подобно преструктуриране, за да се съсредоточи върху своята платформа за стрийминг HBO Max, а NBCUniversal на Comcast Corp. преструктурира своите развлекателни операции, за да даде приоритет на новата си услуга за стрийминг Peacock.

Програмно съдържание

Netflix все още засенчва много телевизионни мрежи и услуги, които се затрудняват да намерят нови програми, които да се излъчат по време на пандемията. Компанията пусна пълен набор от филми, телевизионни предавания и документални филми. А през деветте месеца на 2020 г. базираната в Лос Гатос, Калифорния, компания добави 28,1 милиона платени абоната, надхвърляйки броя им за цялата минала година.

Компанията е напът да добави 34 милиона потребители през 2020 г., най-силната си година на растеж досега, и да надмине общо 200 милиона клиенти.

Игралните и документалните филми бяха светлият лъч през тримесечието. "Старата гвардия“, екшън филм с участието на Чарлийз Терон, се оказва най-гледаното заглавие през третото тримесечие, последвано от две други собствени продукции, “Супер хапче” („Project Power“) и “Целуващият щанд 2” („The Kissing Booth 2“). “Американско убийство: съседското семейство” („American Murder: The Family Next Door“), пуснат през септември, е напът да бъде най-гледаният документален филм на услугата досега.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 1 месец
Идва! Ти просто не останаха хора, които да се записват допълнително. Сигнализирай за неуместен коментар