Неочаквана ваканция

Странно е, че марката MINI успява да събуди усмивка дори по лицата на заклетите си противници.

29.09.2011 | 18:47
Неочаквана ваканция

Обясненията за това са толкова различни, колкото и мотивите да си купиш точно такъв ирационален (на пръв поглед) автомобил. Четвъртият модел на класическата британска марка е нов етап в развитието й след възраждането чрез BMW преди десет години. Countryman е всичко, което MINI досега не беше. Countryman e просторен. Зад четирите врати се крият четири места, с комфорт и място за краката, раменете и главата. По своя замисъл тези седалки имат за цел да доставят максимално удобство - местата на задния ред се регулират по дължина и по наклон, също като предните две. По този начин всеки пътуващ в Countryman си има свое лично пространство. Багажникът е друг бонус на този автомобил, който вероятно ще ви изненада приятно. Триста и петдесет литра са достатъчно, за да съберете два куфара, няколко раници и още много дреболии. Ако сгънете облегалките на задния ред, можете да натоварите и байковете си. MINI вече може да транспортира багаж – това е сензация, сравнима с решението на принц Уилям да вземе за жена обикновено момиче от народа.

А най-хубавото е, че в своята същност Countryman си остава истинско MINI. Бутоните на арматурното табло, подредбата на контролните инструменти, директността на управлението, звукът на мотора под предния капак - все неща, заради които си струва да имаш MINI. Новост обаче е комфортът на возене - по свой особен начин Countryman е плавен и удобен за преминаването на големи разстояния за един ден. По-дългото междуосие си казва своето в по-авантюристичните завои – там колата показва известна мудност в сравнение с класическото триврато MINI. Но това е мудност, забележима само при сравнение с друго MINI. В сравнение с всички останали Countryman e жизнерадостно пъргав.

Можете да го поръчате и със системата All4 за задвижане на четирите колела. По същество тя прилича на други решения в този клас, като автомобилът е с предно предаване и при загуба на сцеплението електрониката прехвърля въртящ момент към задните колела. Бързо трябва да забравите мисълта, че с Countryman ще ходите на планински разходки в пресечен терен – най-вече заради относително малкия му просвет. Смисълът на 4х4 задвижването при този автомобил е по-голямата сигурност и динамично съвършенство, независимо от атмосферните условия.

В модификацията си Cooper S Countryman разполага с 1,6-литровия бензинов мотор с две турбини и 184 конски сили. Този двигател е доказал своите отлични качества, като се справя уверено и с по-тежкия и масивен нов модел.  Countryman е MINI, което ще предизвика не само усмивки. Благодарение на четирите врати той най-накрая е интересен и за семейства, които искат да возят с колата не само бебето си, но и количката му. И в същото време предпочитат да похарчат парите си за нещо, което подчертава личния им стил. Защото MINI е именно философско решение - да бъдеш като всички останали или да не бъдеш като всички останали. 

 

MINI Cooper S Countryman All4
4-цилиндров бензинов турбодвигател
1598 куб. см работен обем
184 к.с. максимална мощност
240 Нм максимален въртящ момент
6-степенна автоматична трансмисия
7.9 секунди за ускорение 0-100 км/ч
210 км/ч максимална скорост
7,1 литра среден разход на 100 км
166 г емисии СО2 за км
60 000 лв. цена на тестовия модел