Социалните игри силен конкурент на пазара на конзоли

Пазарът на социални игри се разраства до размери, близки на този при конзолите. Все повече хора предпочитат да играят през смартфорите и таблетите си.

15.09.2011 | 13:30
Социалните игри силен конкурент на пазара на конзоли

Геймърското изложение в Токио показва, че технологичните гиганти насочват все повече внимание към мобилни продукти. В центъра на технологичното изложение е новата мобилна конзола на Sony. Компанията успя да привлече вниманието като представи новата портативна конзола PS Vita. Високите цени са мобилното устройство не се оказваха пречка пред феновете. Посетителите на изложението чакаха средно по 1 час, преди да тестват PS Vita.
„Дали е добра - зависи какви са игрите – заяви пред медиите програмистът Нобумичи Кумабе, посетил изложението в Токио. - На мен обаче ми стига това, което видях, за да си я купя“.
Социалните и мобилните игри също предизвикаха оживление в първия ден от четиридневното изложение.
Сред водещите новини от изложението е и тази, че японската компания, фокусирана върху социалните игри, DeNA обяви, че планира джойнт венчър с разработчика на видео и мобилни игри Namko Bandai.
 „Пазарът на социални игри стана голям, като пазара на конзоли – заяви президентът на DeNA Исао Мориасу. - Имам чувството, че вече не само малките компании, но и компаниите, които подкрепяха цялата геймърска индустрия, вече се насочват към областта на социалните игри“.
Компанията е основана преди две години, но вече държи над половината пазар на мобилни игри в Япония и дори гледа към другия бряг на океана.
Компанията има над 30 млн. потребители в Япония, а продажбите й достигат над 1 млрд. долара.
В Токио Sony Ericsson показва Xperia Play. Клавиатурата на новия смартфон е в стил Playstation Portable и е специално оптимизира за игри.
Тази година на изложението в Токио участват 193 компании от 16 страни.