Google прави възможно търсенето на данни чрез нови функции

Твърде конкретните търсения могат да бъдат най-трудни за разбиране

19.10.2020 | 11:42 Редактор: Юлия Христова
Google прави възможно търсенето на данни чрез нови функции

Изкуственият интелект ще го направи възможно: В бъдеще търсачката на Google ще позволи на потребителите си да търсят музикална песен чрез жужене или свирукане с уста ("hum-to-search“). Освен това новите функции трябва да помогнат на хората да търсят растения с помощта на камерата на смартфона си или да получават помощ с превода.

Освен това Google въвежда нов алгоритъм за по-добро идентифициране, когато някой използва грешна дума при търсене или просто неправи грешка при набирането на клавиатурата. И за да улесни живота по време на кризата заради пандемията, Google помага да се разбере дали определено място е пренаселено в определен момент и какви предпазни мерки, като изисквания за маска, се предприемат там, става ясно от пост в корпоративния блок на дъщерната на Alphabet компания.

Google описа подробно своя напредък с Duplex, своя автоматизиран асистент, който може да се обажда на търговци, за да уговорят срещи. Компанията заяви, че използва технологията и за над 3 милиона актуализации на записите на различни бизнеси, като аптеки, ресторанти и хранителни магазини, в търсачката и навигацията си Maps. 

Компанията за уеб търсене продължава да усъвършенства способността си да разбира грешно изписани думи и с основателна причина - една на всеки 10 заявки всеки ден се изписва грешно. Google въвежда нов алгоритъм за правопис, който използва дълбока невронна мрежа, за да подобри значително способността ѝ да дешифрира правописни грешки. Всъщност тази единична промяна ще направи по-голямо подобрение в това направление от всички подобрения на Google през последните пет години. 

Твърде конкретните търсения могат да бъдат най-трудни за разбиране, тъй като понякога едно конкретно изречение, което отговаря на въпроса, може да бъде заровено дълбоко в уеб страницата. Наскоро от компанията са направили пробив в класирането и вече могат да индексират не само уеб страници, но отделни пасажи от страниците. Чрез по-добро разбиране на уместността на конкретни пасажи, а не само на общата страница, може да се намери тази информация, която потребителят търси като игла в копа сено. Тази технология ще подобри 7 процента от заявките за търсене на всички езици, докато се разпространява глобално.

Използвайки нов подход, управляван от изкуствения интелект, Google вече е в състояние да разбере дълбоката семантика на видеоклипа и автоматично да идентифицира ключови моменти. Това ѝ позволява да маркира тези моменти във видеото, за да може потребителят да  навигира в тях като през глави на книга. Независимо дали се търси дадена стъпка в готварска рецепта или даден момент от футболен мач, лесно може да се намират конкретните моменти.

“Започнахме да тестваме тази технология тази година и до края на 2020 г. очакваме, че 10% от търсенията в Google ще използват тази нова технология”, поясняват от компанията, пише investor.bg. 

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК