Ръководството на TikTok ще приеме новите правила за износ на Китай

В петък Пекин обнови списъка си с технологии, подлежащи на ограничения за износ

31.08.2020 | 16:41 Редактор: Георги Камарашев
Ръководството на TikTok ще приеме новите правила за износ на Китай

Китайската компания ByteDance заяви, че ще се съобрази с наскоро изменените правила в Китай за износ на технологии, а това може да направи продажбата на американските операции на TikTok по-сложна, пише CNBC.

В петък Пекин обнови списъка си с технологии, подлежащи на ограничения за износ, за да включи редица области – от гласовото разпознаване до дизайна на чипове.

Експортният списък не е актуализиран от 2008 г. насам. Компаниите, които искат да изнасят технологии от този лист, трябва да получат лиценз от правителството, сочи информация от китайското министерство на търговията.

Един от елементите, обект на ограниченията, са технологиите за "препоръчване на персонализирани информационни услуги, базирани на анализ на данни", показва преводът на списъка, направен от CNBC.

TikTok често споменава своя алгоритъм за препоръки, който показва на потребителите видеа, на база на редица фактори от предишните неща, които са гледали, и спрямо географското им местоположение.

След като Китай изкара обновения си списък, държавната информационна агенция Xinhua публикува интервю с Куи Фен, професор в Китайския университет по международен бизнес и икономика и съветник по търговията на правителството. По думите му ByteDance вероятно ще трябва да премине през процедурата за лицензиране. В статията се допълва, че независимо кой е новият собственик на TikTok, ByteDance вероятно ще трябва да прехвърли софтуерен код от Китай в чужбина, а може да се наложи да предостави и технически услуги.

В неделя ByteDance отговори, като заяви, че е запозната с новата регулация и че "компанията ще спазва стриктно законите."

На 6 август американският президент Доналд Тръмп издаде изпълнителна заповед, която забранява всякакви трансакции с ByteDance, подлежащи на юрисдикцията на САЩ, в рамките на 45 дни. Пълният обхват на забраната не е ясен. След това държавният глава издаде втора заповед на 14 август, с която даде на ByteDance срок от 90 дни да продаде американските операции на TikTok.

Четете повече по темата в Investor.bg.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК