Спад в инвазията на роботи в американските компании

Продажбите са се свили до 23 758 бройки

12.02.2020 | 17:12 Редактор: Юлия Христова
Спад в инвазията на роботи в американските компании

Инвазията на роботите се е забавила през миналата година, предава Ройтерс. Американските компании са инсталирали по-малко роботи през 2019 г. от когато и да било. Това е най-големият спад от 2015 г. насам и е причинен от спада в производството заради търговските войни и по-слабото търсене, което е намалило и апетита към машините.

Продажбите са се свили до 23 758 бройки, което представлява спад от над 16 на сто, сочат данни на Association for Advancing Automation, разгледани от Ройтерс.

Продажбите на роботи са спаднали и в Мексико през миналата година. Те са се свили с 25% до 3263 , докато тези в Канада са почти на същото ниво от малко над 3000 бройки.

Една от големите цели на американския президент Доналд Тръмп е да накара производителите да прехвърлят операциите си обратно в САЩ, подпомогнати от новата автоматизация и роботика, които биха позволили на заводите в страната да се конкурират с евтината работна ръка в Китай и в други държави. Но всичко това не се случва с желания темп заради по-голямото забавяне на производството.

Александър Шикани, вицепрезидент на Association for Advancing Automation, твърди, че забавянето вероятно ще е краткосрочно. Поръчките на нови роботи в Северна Америка, отделна метрика, която дава идея колко много машини ще бъдат инсталирани през следващите месеци, миналата година се е увеличила с 1,6% до 29 9888 бройки, допълва Шикани.

По-големият двигател на този растеж е над 50-процентният скок на поръчките от автомобилните производители, които според Шикани превръщат роботите в част от инвестициите си в рамките на следващата вълна автомобилни технологии.

Производител номер едно на автомобили в САЩ General Motors например наскоро обяви, че инвестира 2,2 млрд. долара за създаването на електрически камиони и автономни превозни средства в завода си в Мичиган.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК