Луксозните марки избягват да отварят магазини в Европа

Наемите на луксозни обекти продължават да растат

04.03.2025 • 11:55 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Всички луксозни марки са отворили едва 83 магазина миналата година.
Всички луксозни марки са отворили едва 83 магазина миналата година.

По-малко луксозни марки избират Европа като локация, където да отворят свои магазини. Три от най-големите луксозни конгломерата в света са отворили само 29 магазина в Европа миналата година, което е спад с 20% спрямо 2023 г. Това е поредното доказателство за забавяне на сектора, пише Bloomberg.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, която притежава марките Christian Dior и Tiffany & Co., е отворила 15 магазина, като изпреварва Richemont, която има 11 и Kering с едва три, съобщава консултантската компания Cushman & Wakefield. За сравнение, трите компании са отворили общо 36 магазина през 2023 г.

Забавянето отразява нестабилното възстановяване на луксозната индустрия от извънредния ръст в търсенето след пандемията, последван от спад на разходите, особено сред китайските купувачи.

Печалбата на LVMH намаля миналата година, а годишната оперативна печалба на Kering спадна почти наполовина до 2,55 млрд. евро, най-ниското ниво от 2016 г. насам. Richemont се представя по-добре, като записа двуцифрен ръст на продажбите през четвъртото тримесечие на фона на устойчиво търсене на "твърд лукс" като бижута сред най-богатите клиенти.

Брой отворени магазини

Общо всички луксозни марки са отворили едва 83 магазина в 12 европейски страни миналата година, което е спад спрямо 107 през 2023 г., въпреки че това се дължи и на липсата на първокласни площи на най-добрите улици, казва Робърт Травърс, ръководител на отдела за търговски площи за Европа, Близкия изток и Африка (ЕМЕА) в Cushman & Wakefield.

20-те основни луксозни търговски улици, включени в допитването, като "Шанз-Елизе" в Париж и "Бонд стрийт" в Лондон, са имали по-малко от 10% празни магазини миналата година. В шест от тях не е имало свободни площи.

Наемите на луксозни обекти продължават да растат и са се повишили средно с 3,6% през 2024 г.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: Reuters


  • Последни
  • Четени
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички