Учени откриха следи от древна развита цивилизация

20.01.2024 | 18:30 Редактор: Деси Николова
Учени откриха следи от древна развита цивилизация

Международен екип от учени от Китай, Австралия, Франция, Испания и Германия откри напреднала древна цивилизация в Източна Азия, съществувала преди 45 000 години.

Резултатите от изследването са публикувани в списанието Nature Ecology & Evolution. Археолозите са проучили мястото на разкопките на обекта Шию в китайската провинция Шанси. Те идентифицираха следи от култура в горния палеолит, съществувала преди 45 000 години, която владеела технологията за изработване на остриета, върхове за метателни оръжия, както и техниката за транспортиране на обсидиан на дълги разстояния, информира БГНЕС.

Изследователите датираха три проби от животински кости, открити по време на първоначалните разкопки през 1963 г. Беше доказано, че костите са направени от човека, както се вижда от следи от изрязване. Радиовъглеродното датиране е датирало основния културен слой Шиу между 45 800 и 43 200 години. Анализът на вкаменелостите и износването на каменни инструменти показа, че представителите на културата Шиу са били конници ("ловци на коне"), които ловували животни с помощта на предмети, напомнящи копия, и също така извършвали изкуствен подбор чрез унищожаване на възрастни еднокопитни бозайници.

Снимка: Pixabay