Учени откриха ензим, способен да захрани кола или батерия от въздуха

Huc консумира водород по ефективен начин

12.03.2023 | 07:40 Редактор: Петя Кръстева
Учени откриха ензим, способен да захрани кола или батерия от въздуха

Години наред се шегувахме с невъзможността да се правят неща "от въздуха". Сега обаче изглежда, че учените са доказали, че не сме прави, като са открили, че всъщност има нещо, което можем лесно да извадим от въздуха, а то може да се окаже дори по-яко откритие от рентгеновите очила в реалния живот. Според Futurism доказали съществуването на специален ензим, който ни помага да превръщаме въздуха в електричество.

Всичко това е свързано с невидими бактерии във въздуха около нас. От години учените знаят, че следите от водород във въздуха помагат на бактериите да се развиват и процъфтяват в невероятни среди - от вулкани до мрачни океански дълбини. Но те не знаеха защо това е така и когато група австралийски учени се заеха да открият отговора, те направиха удивително откритие, свързано с електричеството.

Те откриха специален ензим, наречен Huc, като използваха най-съвременни техники за молекулярно картографиране. Дори това картографиране влезе в историята, защото тези учени създадоха "най-добре разрешената ензимна структура, докладвана по този метод". Истинското забавление дошло, след като разбрали, че Huc може да се използва за превръщане на водорода във въздуха в електричество.

Учените скоро откриват и други интересни аспекти на Huc. Така например той консумира водород по ефективен начин, като един от учените отбелязва, че той консумира "едва 0,00005% от въздуха, който дишаме". Това е под атмосферните нива, което е повече от това, което можем да кажем за всички други химически катализатори или ензими.

Huc също така е изключително стабилен, което е една от основните причини, поради които учените се надяват да използват откритието си за генериране на електроенергия. Ще са необходими още много изследвания и разработки, но те си представят бъдещето, в което Huc ще може да служи като екологичен източник на батерии за нашите малки устройства. Някои от членовете на екипа смятат също, че тъй като концентрираният водород помага на Huc да произвежда още повече енергия, тази бактерия може евентуално да се комбинира с горивни клетки, за да захранва големи неща като преносими компютри и дори автомобили, а това би било истинска промяна на правилата на играта, когато става въпрос за устойчива енергия, предаде БГНЕС.

А електричеството е в основата на нашето устойчиво бъдеще. В момента много от надеждите ни за по-устойчиво бъдеще се възлагат на електрическите автомобили, захранвани от акумулаторни батерии. Въпреки това, акумулаторните батерии все още зависят от добива на литий, който сам по себе си е сравнително ограничен ресурс, така че е важно да имаме алтернативни и екологични начини за производство на електроенергия в бъдеще.

Разбира се, ключовата дума тук е "бъдеще". Откритието на специална бактерия, която може да превръща въздуха в електричество, е съвсем ново и ще са необходими много години и още много екипи от учени, за да се открие пълният потенциал на Huc.

Снимка: Pixabay