През първата половина на 2022 г., 12 големи международни търговски марки за търговия "на дребно" напуснаха Русия и само 2 навлязоха на руския пазар, пише в проучване на консултантската компания Knight Frank Russia, съобщи Прайм.
По-конкретно, обявиха оттеглянето си от страната: Nike (САЩ), Starbucks (САЩ), IKEA (Швеция), Levi Strauss & Co (САЩ), Victoria's Secret (САЩ), Prisma (Финландия), Hesburger (Финландия), Paulig Cafe & Store (Финландия), Jacquemus (Франция), Jysk (Дания), Coty (Франция/САЩ), Watsons (Китай).
От началото на годината в Русия са дошли две нови международни марки: през първото тримесечие в Москва беше открит монобутик Vilhelm Parfumerie, през второто тримесечие - китайски магазин за спортно облекло и обувки Li-Ning се появи в Краснодар. А през първите шест месеца на миналата година, 7 чуждестранни търговци "на дребно" започнаха работа в страната.
По данни на консултантската компания, като цяло повече от 180 големи чуждестранни компании - включително онлайн магазини, логистични и медийни компании - обявиха спиране на търговски, инвестиционни дейности, както и доставки за Русия.
Най-голям дял сред оттеглилите се от Русия компании заемат марките от модния сегмент (19%), следвани от сферата на бързооборотните стоки и автомобилните компании (по 12%), а най-малък е делът на сектора на хранителни стоки, "Направи си сам", стоки за дома и деца (по 1%), пише Money.bg.
Четири турски марки обявяват планове да навлязат на руския пазар до края на годината: ресторантите за бързо хранене Chitir Chicken, Yesen Burger и Little Kitchen, както и веригата за кафе Arabica. Много други марки от Турция водят преговори за разширяване на присъствието си в страната и увеличаване на продажбите, включително големите производители на облекло adL, Mudo, LTB, Twist и Ipekyol. Освен това, вериги за продажби "на дребно" от Казахстан и Обединените арабски емирства обсъждат навлизане на руския пазар, се казва в проучването.
"Чуждестранните компании, които са преустановили дейността си в Русия, ще продължат да прехвърлят бизнеса си на местни "играчи" или на такива от други държави, които ще могат да продължат да развиват съответните марки в страната.
Стратегията ще се различава при всеки случай: някои марки ще продължат да продават бизнеса изцяло или частично, докато други временно ще прехвърлят дела на компанията за доверителното управление на местно дружество.
Такива маневри ще позволят на много от чуждестранните търговци "на дребно" отново да се върнат на руския пазар и след известно време да продължат бизнес дейността си в обичайния формат", смята Knight Frank.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Може ли Западът да изгони Русия от Централна Азия?
Зодиите, които ще намерят любовта по празниците
Дъщерята на Скалата потвърди връзката си с млада кечистка
Датската разузнавателна агенция разглежда САЩ като потенциален проблем за сигурността
Нарушения на дишането по време на сън
Спорно предложение: Центърът за контрол на заболяванията в САЩ препоръчва преразглеждане на първата доза хепатит B при новородени
Селективен мутизъм: Как да се справим с мълчанието на детето
Основният рисков фактор за подагра всъщност е генетичен
Oпределихa кои астероиди са подходящи за добив на ресурси в Космоса
В Южна Корея разработиха ефективна система за пречистване на въздуха
Космически чудовища: James Webb откри доказателства за гигантски звезди
НАСА загуби връзка с мисията Mars MAVEN
Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
Dow Jones прибави почти 500 пункта след решението на Фед за лихвите
САЩ искат да проверяват публикациите на туристите в социалните мрежи за последните 5 г.
Кадър на деня за 10 декември
Електромобилният сектор призова ЕС да се придържа към целите за декарбонизация