Учени разработиха устройство, откриващо Ковид-19 за минути

То може да бъде свързано с компютър или смартфон

08.02.2022 | 21:53 Редактор: Жаклина Иванова
Учени разработиха устройство, откриващо Ковид-19 за минути

Екип от учени от Фуданския университет в Шанхай разработи устройство, което може да открива Ковид-19 за по-малко от 4 минути с точността на PCR тест, според статия, публикувана в научното списание "Nature Biomedical Engineering".

"Внедрихме електромеханичен биосензор за откриване на SARS-CoV-2 в интегрирано преносимо устройство и показахме, че той открива РНК вируса за по-малко от четири минути върху проби от назофаринкса", съобщават авторите на статията.

Според изследователите новото устройство използва микроскопични механични компоненти, които в комбинация с микроелектроника могат да преобразуват механични, химични, биологични или други сензорни реакции в електрически сигнали. Устройството може да бъде свързано с компютър или смартфон.

Тестът е проведен върху 33 пациенти, диагностицирани преди това с Ковид-19, и 54 здрави пациенти. Резултатите от тестовете с новото устройство напълно съвпадат с тези, получени чрез PCR, информира БГНЕС.

Учените отбелязват, че новото устройство може да се използва на летища, в клиники, спешни отделения и дори у дома.