Най-големият производител на свинско месо ограничава вредните емисии до 0

Месната промишленост е подложена на натиск от инвеститори и търговци на дребно

07.09.2020 | 13:20 Редактор: Искра Ангелова
Най-големият производител на свинско месо ограничава вредните емисии до 0

Smithfield Foods Inc. - най-големият производител на свинско месо в света, обеща да намали вредните парникови емисии от собствените си операции до нула, като обаче не успя да постигне по-амбициозни цели за своите вериги на доставка, пише Bloomberg.

Въпреки че базираната в Смитфийлд компания се превърна в първото дружество в индустрията, което обяви публично подобна цел за собствените си операции. обещанието е по-малко амбициозно от това, което се наблюдава в други индустрии, Планът на Unilever NV включва зануляване както на собствените емисии на дружеството, така и на неговите доставчици. Целта на Microsoft Corp. е да стане въглеродо негативна компания.

Планът на производителя на свинско месо включва само емисии, свързани с неговите активи в САЩ. 

Месната промишленост е подложена на натиск от инвеститори и търговци на дребно за намаляване на емисиите, но много представители на индустрията изпитват затруднения по този въпрос, тъй като купуват животни от стопанства на трети страни.

Целта на Smithfield вероятно ще има по-голямо въздействие в промишлеността, тъй като компанията контролира около 50% от производството на свинско месо.

"Искаме да ръководим индустрията в това отношение; никой не го прави в такъв размер и мащаб", споделя в интервю Кен Съливан, президент и главен изпълнителен директор на Smithfield.

През 2019 г. въглеродният отпечатък на производителя на свинско месо възлиза на около 1,6 милиона метрични тона за собствените му операции в САЩ и в чужбина, които спадат към Обхват 1 и 2 – включващи емисии от използваните превозни средства и от произведената електроенергия, използвана за операциите. Тази цифра не включва по-голямата част от общите емисии, които се отнасят към т. нар. Обхват 3, които включва емисиите, отделени от животните, както и от производството на фураж и от фермите, с които работи Smithfield.

Четете цялата статия в Investor.bg.

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК