Booking отчита ръст на резервациите през юли въпреки лошите прогнози

За да свие разходите си, компанията ще съкрати 25% от служителите си в основния си бизнес

08.08.2020 | 09:25 Редактор: Юлия Христова
Booking отчита ръст на резервациите през юли въпреки лошите прогнози

Компанията за онлайн резервации за настаняване и почивка Booking Holdings надмина не толкова добрите очаквания на Wall Street и представи позитивна прогноза за периода. Акциите на компанията се повишиха с 5% в следборсовата сесия, съобщава Bloomberg.

Базираната в Кънектикът компания обяви, че приходите ѝ спадат с рекордните 84% през второто тримесечие на годишна база до 630 млн. долара. Това е най-ниското ниво от десетилетие и показва как пандемията от коронавируса опустоши туристическата индустрия.

През юли новите резервации на стаи за нощувки се понижават с 35% на годишна база. Това е подобрение, след като през април бе регистриран спад от 85% спрямо същия период през миналата година, пише bloombergtv.bg.

"Изправихме се пред предизвикателно второ тримесечие и продължаваме да се изправяме пред предизвикателствата заради влиянието на коронавируса върху потребителския интерес за пътувания“, коментира Глен Фогел, главен изпълнителен директор на Booking. “Въпреки това сме свидетели на подобрение на тренда от април по отношение на резервациите, което е обнадеждаващо“, допълва той.

По време на конферентен разговор с анализатори в четвъртък Фогел заяви, че алтернативното настаняване (краткосрочното отдаване под наем на обзаведен апартамент) бележи ръст. Тази част на бизнеса генерира близо 40% от всички нови резервации през второто тримесечие, отбелязва той.

Въпреки това Фогел повтори, че туристическата индустрия няма да се възстанови напълно без откриването на ваксина срещу коронавируса. Нови огнища на Ковид-19 в Австралия, Испания и някои щати в САЩ може да предизвикат нова вълна на отменени резервации. "Ще са нужни не тримесечия, а години, за да може пазарът да се възстанови до нивата от преди коронакризата“, коментира директорът на компанията.

За да свие разходите си, компанията ще съкрати 25% от служителите си в основния си бизнес – Booking.com. Когато Фогел обяви това решение на компанията, той заяви, че последните пет месеца представляват най-голямата икономическа и социална криза в историята на Booking.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 1 месец