България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

След инцидента в "Ечемишка": Кой ще поеме отговорност за случилото се?

Според законодателството братът на загиналата няма да получи обезщетение след злополуката

07.02.2017 | 08:40 Редактор: Мария Аладжова
След инцидента в

Според българското законодателство братът на загиналата в тунела "Ечемишка" жена, няма да получи обезщетение след злополуката. Това е така, защото според закона той не се явява пряк наследник, коментира в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

"В крайна сметка ще се платят едни пари на семейството, които ще дойдат от данъците. За семейството ще има доста изненади - примерно, че братът на загиналата жена, по нашите закони, не е наследник и той няма да получи компенсация за това, че тя е загинала. По нашето законодателство възходящи и низходящи се водят наследници, но тези, които са от един ред - братя и сестри, не се водят наследници", посочи Тодоров.

Иначе що се касае до причините за инцидента, все още никой не е видял официалния документ за състоянието на съоръжението, подчерта Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

"Годините нямат нищо общо с изправността на това съоръжение. Конкретно за този случай проблемът е, че България тича след смъртта. Тези политици, които управляват държавата в продължение на толкова години, не се научиха, че превенцията е най-важна - както за техния живот, така и за съдбите на хората, които живеят в тази държава", коментира Иванов.

Той цитира наредба 1 от 2007 година, съгласно която за тунелите задължително се назначава лице по безопасност, което извършва периодични прегледи. Задължително е да има и звено за оценка на риска, независимо от собствениците на пътя.

Иванов прогнозира, че официалният документ, в който е констатирано състоянието на тунела преди инцидента, няма да се появи, защото ще разкрие неща, достатъчни за подвеждане под отговорност.

И още той се възмути от факта, че липсва бърз обходен маршрут в случаи на затваряне на участъци от магистралата, както стана и сега.

А инж. Константин Гочев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране призова за по-качествена работа занапред, що се касае до поддръжката на тунелите - в това число и за старателното съхраняване на проектите на съоръженията, както и за използването на качествени материали, без оправданието, че не достигат пари.

Вижте пълния разговор: