България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

"От нула до едно", или защо конкуренцията е за губещи

Димитър Събев за новата книга на Питър Тийл

24.10.2016 | 10:04 Редактор: Мария Аладжова

"От нула до едно" - една книга за размисли върху начинаещите компании, навлезли и у нас с определението "стартъпи", и по-точно книга за това кои качества трябва да притежава един истински предприемач и по какъв начин да ги използва за постигането на успех.

Автор на книгата е Питър Тийл - един от създателите на PayPal и сред първите инвеститори във Facebook и LinkedIn.

"Питър Тийл е много итересен човек, заслужава си. Той е германец, което говори, че начинът му на мислене, не е в клишетата на англосаксонските гурута", разказа в в "България сутрин" Bulgaria ON AIR редакторът на книгата в българския ѝ вариант Димитър Събев.

"Той доказва, че не става дума за нюх да се прави бизнес, а го прави по-скоро със стратегия и за използване на ума", продължи Събев. "Много важно място в книгата си той оставя на въпроса за тайните, за това, че нашият свят е обграден от тайни, някои от които са твърде високи, за да ги преследват хората, но някои неща, възможности, които ние не знаем - именно те са основата на добрия бизнес".

Така например в книгата си Тийл пише, че конкуренцията е за губещи, вместо това предприемачите трябва да имат за цел създаването на монопол.

Той обръща традиционните бизнес доктрини, които са налагани с години. Заедно с това в "От нула до едно" има и примери за неуспешни стартъпи, както и подробен анализ на причините за това. Тийл обяснява защо зелените технологични компании, въпреки големите очаквания, се провалят.

"Защото не могат да дефинират своя пазар - пазарът на енергия е огромен. Производителите на зелена енергия имат една много малка част от този пазар, вместо да търсят някакви решения, които да излизат навън, те се концентрират в своята малка ниша, но със самочувствието, че са спасители и гурута и именно това самочувствие им подкопава краката", разказа още Събев.