България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

От 15 г. не спира купуването на шофьорски книжки, струват до 2000 лева

"Практиката е една и съща, сменят се само изпълнителите", каза за Bulgaria ON AIR Красимир Георгиев

18.04.2016 | 08:24 Редактор: Тодор Петров
От 15 г. не спира купуването на шофьорски книжки, струват до 2000 лева

"В последните 15 години никога не е спирало купуването на шофьорски книжки. Можете да изчислите колко неправоспособни, като умение хора, се движат по пътищата на нашата страна. Затова сме на първо място по брой убити на глава от населението", пресметна в предаването "Сутрешен блок" на Bulgaria ON AIR Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите. 

Той призна, че не е оптимистично настроен, защото практиката е една и съща, като се сменят само изпълнителите. 

"В атомобилна администрация има едни вечни хора, които правят документите така, че да нямаш избор. Лицата, които правят нормативната уредба, са много далеч от нашата работа. Самите изисквания са направени така, че дори да искаш, не можеш да бъдеш редовен", коментира още специалистът.

На въпрос, как се купува шофьорска книжка, Красимир Георгиев отговори: "Схемата е следната - прави се масив с изпитни въпроси, които са смешни, глупави и неизпълними. Те се залагат в тестовете. След като кандидатите видят, че въпросите са излишни, те се обезверяват и си казват: "Ясно е, че ще бъдем скъсани, я да си платим за книжката". И така се стига до познатите пътеки и до самия изпит. Хората искат да си плащат, защото явно това се предлага. Книжката върви между 1000 и 2000 лева. Нормалното е да се научиш и след това да си вземеш книжката, а не да си я купиш и след това да се учиш", допълни той.

Според Георгиев има хора, които са лишени от правоспособност, но управляват автомобили и явно по този въпрос също има вратички в закона, а и тарифи. 

"Обръщам се към министър Московски с едно желание за среща с нас, защото колегите от страната са доста настръхнали. Можем да предприемем протестни действия. Автобусните превозвачи ще бъдат доста малко, в сравнение с това, което ние можем да изкараме на улицата. Огромен е натискът на държавата върху фирмите, които дават качествено обучение. Държавата гази тези фирми. Ако нещата продължават така, протестите са неизбежни", завърши предупредително Красимир Георгиев.

Вижте целия разговор във видеото: