Таксиметровите шофьори в София настояват за актуализация на цените на услугата. Те внесоха официално искане в Столичната община.
"Искането ни е на база на разпоредбата на Закона за автомобилните превози и Наредба 34 за таксиметровата дейност. И двата нормативни документа разпореждат, че общинските съвети определят минималните и максималните тарифи за населеното място и ги актуализират не по-малко от веднъж в годината", обясни председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков в "България сутрин".
Наредбата прецизира и срока на действието - до 31 октомври, като обикновено влиза в сила от 1 януари 2026 г.
Не се изпълняват законовите разпоредби
"Ние внесохме нашето искане на 1 септември. В него посочихме, че последната извършена от Столичната община актуализация е с решение на Общинския съвет от 27 октомври 2022 г. Ще започнем четвърта година, в която Столичният общински съвет не изпълнява законовата разпоредба", изтъкна Цветков пред Bulgaria ON AIR.
Разходите растат
"Нашето искане съвпадна с разпоредбата на Закона за въвеждане на еврото, която изрично забранява увеличаване на цените без икономическа обосновка. Ние смятаме, че имаме достатъчна икономическа обосновка на базата на тези три години липса на актуализация. Статистиката сочи 52% увеличение в цената за човешки труд. Данните са ни от Закона за бюджета за ДОО", уточни председателят на Националния таксиметров синдикат.
Ремонтите са по-скъпи
По думите му с между 30 и 50% е увеличен разходът за ремонти и поддръжка на автомобилите.
"Единствено цените на горивата са относително същите сега и през 2022 г. Всичко останало е нагоре - плащанията на шофьорите към таксиметровите централи, банковите такси. Всичко това сочи ръст от 44% в крайната цена, това означава 50 стотинки разлика. Говорим за 1,72 лв. за дневна и 2 лв. за нощна тарифа", обяви Цветков.
Той коментира, че всяко увеличение може да предизвика временен спад в потреблението на услугата, но "таксиметровият превоз е нишова услуга и е различна от масовия градски транспорт - не ползва субсидиране и няма механизми за компенсиране на загубите".
Два апарата остават след въвеждането за еврото
"Три модела отпаднаха. Два останаха. Единият е чисто нов модел, а другият е съществуващ апарат, който отговаря на условията. Проблемът, който срещат шофьорите и клиентите при единия от двата апарата, е с добавката за повикване. При стария апарат тази добавка стои отделно", обясни Цветков.
Той уточни, че новият апарат струва 550 лв. на всеки един шофьор, който си го инсталира в автомобила.
Тръмп е горд: Аз съм първият бивш готвач на "Макдоналдс", който е станал президент на САЩ ВИДЕО
БСП настоява за изплащането на коледни надбавки за пенсионерите
Дъждовна сряда, на много места валежите ще бъдат значителни
Ендорфините ни помагат да се справим с болката и стреса
Карфиолът предпазва от рак и помага при отслабване
Балканска нефропатия – ендемично заболяване водещо до бъбречна недостатъчност
Масло от шипка и ползите му за здравето
Откриха следи от живот на Земята, по-стари от 3,3 млрд. години
Дефицит на две вещества може да доведе до развитието на зрително увреждане
Франция ще тества в орбита спасителен скафандър за бъдещ пилотиран кораб
НАСА представя материали за 3I/ATLAS на специален брифинг: Какво да очакваме
Омбудсманът поиска оттегляне увеличението на цените за паркиране в София
Милиони сайтове са недостъпни заради глобален срив в Cloudflare
Оправдаха Лена Бориславова по делото „Корал”
Общината плаща 40 000 евро на Пласидо Доминго да пее на ММФ „Варненско лято“
31 пияни или дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
Лийф: Сега започва най-трудната част от мира в Газа
Бедните страни са получили заеми за 1 трлн. долара от Китай - както и богатите
Паскал Донаху напуска европейската политика, за да ръководи Световната банка
Технонологичните акции продължават да повличат индексите на Wall Street надолу*