България сутрин

Начален часВсеки делник от 9:30 часа
още

Виктор Илиев няма книжка, но има акт за превишена скорост и много нарушения на изпита му по кормуване

Красимир Георгиев: Нищо не можем да направим, ако курсистът е шофирал преди курсовете или е употребил алкохол преди часа

19.08.2025 • 11:07 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев коментира в "България сутрин" кадрите от изпита по кормуване за получаване на шофьорска книжка от Виктор Илиев, убил човек и ранил няколко други при адска катастрофа с автобус в София.

"Записът от изпита не кореспондира с изказването на г-н Монов от "Автомобилна администрация". Открих поне 5-6 нарушения относно процедурите и изискванията за правилно провеждане на изпита", посочи експертът. 

Красимир Георгиев посочи пред Bulgaria ON AIR конкретно откритите от него нарушения:

Могло е да се донесат друга камера и изпитът да започне както пише в учебния център. По друга причина изпитът започва от ДАИ, засега ще я премълча. Посоката се задава от електронно устройство. През цялото време виждах, че посоката се задаваше от изпитващ. Има ли смисъл от системата-навигатор и не са ли това погрешно похарчени пари на данъкоплатеца?

Първите два леви завоя са завои, които може да ги направи всяко едно дете. В случая левият завой е с допълнителна секция наляво. Районът, в който беше проведен изпитът, е малко по-спокоен от някои селски райони.

Курсисти сядат зад волана още преди самите курсове, понякога са почерпени

"Преди да кара курса, Виктор е имал фиш за превишена скорост. Фиш за превишена скорост може да се състави само на правоспособен водач. В другия случай се свалят номерата и той не може повече да се качи зад волана на този автомобил. Кой го допусна след третия фиш да бъде на пътя", настоя Георгиев.

"Всеки инструктор, който притежава поне 5-6 години опит, може да прецени за секунди дали този курсист е карал преди курса. Може да виждаме нещо, но са ни вързани ръцете, краката, очите... Нищо не можем да направим и ако курсистът е употребил алкохол преди часа. Какво пречи във всяка автошкола да има изискване поне за алкохол и инструкторът да има право да извърши проверка?", каза още председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите.

Той подчерта, че от "Автомобилна администрация" единствено изпращат изпитващ и толкова. 

"Ако този изпитват е след тежък запой, какво можем да направим ние - нищо. Защо не си ги проверяват в ДАИ и след това да ги изпращат...", възмущава се Георгиев.

Защо светофарите са остаряло средство за регулиране на трафика

"Господа проверяващи, проверявайте инструкторите, не автошколите. Няма по-голям контрол от вътрешнофирмения. Като стане нещо, ще проверяват и глобяват автошколите", заяви гостът в студиото. 

"Скоро бях в Германия и не видях един легнал полицай. Минавам през цял Белград на път за Австрия и Унгария, не видях един светофар. А ние си говорим за светофари, пешеходни пътеки и легнали полицаи. Като ги слагаме, намаляват ли убитите? Някой прави пари от тези неща. Светофарът е старо средство, в напредналите държави го използват само в краен случай. Хората правят кръстовища на 2-3 нива, за да няма конфликтност между различните потоци", обясни Георгиев.

Гледайте целия разговор във видеото. 


  • Последни
  • Четени
България сутрин виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички