"От днес Националната здравноосигурителна каса започва изпращането на SMS и Viber съобщения. Това са кратки съобщения към пациенти, които получават скъпоструващи лекарства по издадени електронни протоколи, както и към пациенти, които получават помощни средства, заплащанеи от НЗОК. Това е една инициатива с поглед към пациента. През годините НЗОК се стреми да дигитализира услугите, които са насочени както към закупуване и заплащане на отчетената медицинска дейност, така и към нотифициране и услуга на пациентите. Пациентът да е наясно, че НЗОК не е институция, която просто заплаща отчетената дейност, а работи в полза на пациента", заяви началникът на отдел IT дирекция в НЗОК Таня Загорова в "България сутрин".
Нотификацията е безплатна и не изисква отговор
По думите ѝ базата данни вече е натрупана от електронните протоколи, които се издават от повече от година.
"Ние имаме тези данни на пациентите, които вече получават електронни предписания, както и заявяват отпускането на средства. В базата данни има телефонни номера и посредством тази информация ние ще можем да нотифицираме пациентите за събитията, които ще застъпват за техните протоколи и помощни средства. Много е важно да кажем на пациентите, че това са кратки съобщения, които ще получават чрез Viber - ако нямат приложението, ще се изпращат чрез СМС", коментира Загорова за Bulgaria ON AIR.
Тя уточни, че съобщенията са безплатни, служат само за нотифициране и ще съдържат абревиатурата на НЗОК
"Не се изискват отговор, лични данни, потвърждаване или финансова зависимост. Целта на нотификацията е да държим пациента информиран за случващото се с неговите дейности. Той се информира в реално време за събитията и движението на неговите документи. Така скъсяваме времето и реакцията за уведомяване на пациента и разчитаме на него да осъществява контрол за изработване на средствата на НЗОК. Ако има неправомерно изпращане на такова съобщение, пациентът може да подаде сигнал към НЗОК. Смятаме, че е важно пациентът да бъде поставен в центъра на тези услуги и да служи за контрол при изразходването на средствата за здраве", поясни гостът.
НЗОК планира още подобрения на информираността на пациентите
Хубаво е да се напомня за неща като профилактичните прегледи, категорична е Загорова.
"Ние имаме и други идеи. Следващата стъпка е да подобрим информираността на пациента, като може би следващите съобщения ще бъдат относно профилактичните прегледи на лицата. Разчитаме от една страна на пациента, но се целим и да сме по-близо до него и по този начин се повишава и контролът на изразходваните средства. Друга инициатива на НЗОК е чрез Facebook кампания да покажем на пациента всички ползи, които може да има при предоставяне на услуги от НЗОК", посочи началникът на IT отдела в НЗОК.
Гледайте целия разговор във видеото.
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена