Кметът на София Васил Терзиев представи амбициозен план за модернизация на градския транспорт. Предвижда се закупуването на нови трамваи, тролейбуси, електробуси и автобуси.
"Това зависи от добрата воля на общинските съветници от всички групи. Всички те би трябвало да носят отговорност пред софиянци за добруването на нашия град. Тази седмица представихме заедно с кмета Терзиев най-амбициозната програма за обновяване возилата на градския транспорт, правена някога в историята на София. Става въпрос за една инвестиция за следващите 5 г. от около 1 млрд. лв. и закупуването на около 500 нови превозни средства, от които 150 трамвая, 280 автобуса и 75 тролейбуса, които ще са по най-нова технология, изключително модерни, комфортни", заяви общинският съветник от ПП-ДБ-СС Андрей Зографски в "България сутрин".
Новият градски транспорт ще се финансира от няколко източника, посочи общинският съветник.
"Това ще бъде сложна финансова конструкция. Част от тях ще се финансира директно от бюджета на София, друга - от европейските програми. Бюджетът на самия градски транспорт е бюджет за ежедневното му съществуване. Ние като град сме кандидатствали за NetZeroCities, където има няколко милиарда евро възможни. Тепърва ще трябва да представим този план в Европейската комисия и в Европейската инвестиционна банка, както и заем. Имаме да строим няколко детски градини, които ще отнемат поне 2 години. Тази нестабилна политическа ситуация се отразява негативно", коментира Зографски пред Bulgaria ON AIR.
Според госта градският транспорт е стабилен от финансова гледна точка и достъпен за гражданите.
"Нямаме намерение през този мандат да се коригират цените на градския транспорт. Финансовата рамка показва, че градският транспорт е в добра финансова кондиция за момента. Вече имаме над 1,1 млн. среднодневно пътувания. Успяваме да привличаме нови и нови пътници. Плащането през карта, годишната карта от 365 лв. - направена е максимално достъпна за софиянци. Проблемът е, че е бавен и понякога нередовен", каза още Зографски.
По негови думи има проблем с недостига на шофьори, както и с частите на автобусите.
"Спрян е отливът на шофьори. Имаме сериозен недостиг. Намерихме 6 млн. лв. от увеличени приходи на Столична община, които ще покрият стари дългове на системата, генерирани в предишните мандати и ще се инвестират в по-добро състояние на подвижния състав. Голям е проблемът с частите на автобусите", добави Зографски.
Гледайте целия разговор във видеото.
Георгиев: Само за миналата година са 106 присъдите за сексуални посегателства срещу деца
Тихомир Безлов: Големият проблем за политиката в страната ни е, че няма устойчивост
Максимумът на метеорния поток Геминиди за 2025 г. ще настъпи утре
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Какви защити имат евробанкнотите и как да разпознаем истинските?
Броят на чужденците в Европа се увеличава, нужни са за работна ръка
Какво вещаят звездите за 2026 година?
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена