fallback

Защо разбрахме погрешно е-здравеопазването и искаме направление по телефона?

"Между 14 и 15 септември всички родители решиха да доведат децата си на профилактичен преглед", каза д-р Мирослав Спасов

19.09.2022 | 08:30 Автор: Ваня Кузманова

Лекари все повече се оплакват, че след въвеждането на задължителните електронни направления и рецепти изпадат в пълна безпомощност и невъзможност да обслужват пациенти си. 

"Основният проблем, който стои пред всички общопрактикуващи лекари в България, е нежеланието на българския пациент да дойде до лекарския кабинет. Най-често се обажда по телефона с искането да му бъде издадено направлението, без да се осъществи необходимият преглед", посочи общопрактикуващият лекар д-р Мирослав Спасов в студиото на "България сутрин".

По думите му българинът погрешно е разбрал идеята за електронно здравеопазване. 

"За съжаление, доста често се случваше лятото, наши пациенти, когато са на почивка на морето, да се обаждат по телефона с искане да бъде издадено направление", каза лекарят.

"Издаването на направлението става само след преглед в лекарския кабинет, след подпис от амбулаторния лист и след необходимите изследвания. Идеята на е-здравеопазването е да се изготви електронно досие на пациентите. Изключително затруднение се получава в нашата практика пациентът да звъни в удобно за него време с искане за направлението, което не е подходящо за консултация, след като се извърши лекарски преглед", каза д-р Спасов пред Bulgaria ON AIR.

Неговото мнение е, че куриозът в началото на учебната година е, че всички деца до 18 години подлежат с определена периодика на профилактични прегледи и са започнали доста по-рано да звънят на родителите, но отново се чака в последната минута. 

"В резултат на което между 14 и 15 септември всички родители решиха да доведат децата си на профилактичен преглед. Случва се много често родителите да искат да бъде издадена бележка без дори детето им да е преминало преглед", допълни гостът. 

Д-р Спасов смята, че е добре е да останат и направленията на хартия, защото невинаги, когато е на домашен преглед или е приключил работното си време и пациентът го потърси за медицинска помощ, ако не си носи лаптопа - няма как да издаде бележка. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК  

fallback
Още от България сутрин
fallback