България сутрин

Начален часВсеки делник от 9:30 часа
още

Защо разбрахме погрешно е-здравеопазването и искаме направление по телефона?

"Между 14 и 15 септември всички родители решиха да доведат децата си на профилактичен преглед", каза д-р Мирослав Спасов

19.09.2022 • 08:30 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger

Лекари все повече се оплакват, че след въвеждането на задължителните електронни направления и рецепти изпадат в пълна безпомощност и невъзможност да обслужват пациенти си. 

"Основният проблем, който стои пред всички общопрактикуващи лекари в България, е нежеланието на българския пациент да дойде до лекарския кабинет. Най-често се обажда по телефона с искането да му бъде издадено направлението, без да се осъществи необходимият преглед", посочи общопрактикуващият лекар д-р Мирослав Спасов в студиото на "България сутрин".

По думите му българинът погрешно е разбрал идеята за електронно здравеопазване

"За съжаление, доста често се случваше лятото, наши пациенти, когато са на почивка на морето, да се обаждат по телефона с искане да бъде издадено направление", каза лекарят.

"Издаването на направлението става само след преглед в лекарския кабинет, след подпис от амбулаторния лист и след необходимите изследвания. Идеята на е-здравеопазването е да се изготви електронно досие на пациентите. Изключително затруднение се получава в нашата практика пациентът да звъни в удобно за него време с искане за направлението, което не е подходящо за консултация, след като се извърши лекарски преглед", каза д-р Спасов пред Bulgaria ON AIR.

Неговото мнение е, че куриозът в началото на учебната година е, че всички деца до 18 години подлежат с определена периодика на профилактични прегледи и са започнали доста по-рано да звънят на родителите, но отново се чака в последната минута. 

"В резултат на което между 14 и 15 септември всички родители решиха да доведат децата си на профилактичен преглед. Случва се много често родителите да искат да бъде издадена бележка без дори детето им да е преминало преглед", допълни гостът. 

Д-р Спасов смята, че е добре е да останат и направленията на хартия, защото невинаги, когато е на домашен преглед или е приключил работното си време и пациентът го потърси за медицинска помощ, ако не си носи лаптопа - няма как да издаде бележка. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
 


  • Последни
  • Четени
3
0 rate up comment rate down comment 0
Георги Томов
преди 3 години
То цялата здравна система е недоразумение! Електронните рецепти и направления бяха улеснение!.... но пак пациентите са криви. Болниците водят паци ентиге си като болни при тях и в същото време са и на работа. Но това никой не го знае!!!!! Сигнализирай за неуместен коментар
2
1 rate up comment rate down comment 0
Подигравка
преди 3 години
С българския народ, облекчение, но за кого? Сигнализирай за неуместен коментар
1
2 rate up comment rate down comment 0
Подигравка с българс
преди 3 години
Нито за пациента, нито за лекаря..честито ни поредната безумна реформа Сигнализирай за неуместен коментар
България сутрин виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички