България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Албум със звуци от природата помага за опазването на Източните Родопи

Нели Найденова и Мариета Димитрова разказаха за кампанията "Призив – в подкрепа на застрашените видове в Родопите"

13.09.2022 | 08:02 Редактор: Теодора Патронова

"Призив – в подкрепа на застрашените видове в Родопите" отправя фондация "По-диви Родопи". Инициативата цели да насочи обществения интерес към проблема и да подпомогне разрешаването му, отправяйки зов за помощ чрез най-универсалния език – музиката. 

"Идеята се роди доста спонтанно. Ние носим любовта към природата в себе си и опазването на родопската природа и нейните обитатели е наша лична мисия години наред. Всички знаем, че животните не могат да говорят, те не могат да изразяват своята позиция, но много видове животни изчезват или са изчезнали. Този проблем ни накара да отправим един призив, тъй като ние, за разлика от животните, можем да говорим", обясни в "България сутрин" Мариета Димитрова - бранд мениджър на "Велинград" ALCALIA. 

Заедно с композитора Ангел Симидчиев са създали уникален албум от песни, които съчетават в себе си звуците на Родопите. По думите ѝ тази музика носи в себе си заряда на Родопите. Гостът добави, че с всяко слушане на албума се генерират средства за каузата.

"Ние насърчаваме хората да опазват природата и да живеят в хармония с нея. Аз изключително много се радвам, че вече 3 хил. души чуха албума "Призив" и вече гласът на дивите животни в Родопите е по-добре чут", сподели Нели Найденова - комуникационен мениджър на фондация "По-диви Родопи", пред Bulgaria ON AIR.

Тя поясни, че Източните Родопи са едно от най-дивите места в цяла Европа. Гостът отбеляза, че това, което правят, е следващо ниво на природозащита - не просто опазване, а връщат диви животни в природата. Целта на кампанията е да се върнат в природата още повече зубри и елени в Източните Родопи.

Димитрова обърна внимание, че е важно хората да научат за този проблем, а музиката е най-краткият и приятен начин да се достигне до хората. Тя съобщи, че на платформите, където е споделен албумът и на страницата на самата кампания, има брояч, който отброява броя слушания. Когато се достигне до определен брой, това означава, че определена сума отива за каузата. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК