fallback

Милтенова: Билетчето за градския транспорт трябваше да е 3 лв., за да е рентабилно

Въпреки увеличението на цените хората в някои населени места може да останат без превоз

08.03.2022 | 08:28 Автор: Здравко Черкезов

Повишение на цените на билети за градски и междуградски превози започват от тази седмица.  Кои са причините за това поскъпване и до колко процента може да стигне? 

"Градските превози очакваме да поскъпнат до 50%, а междуградските направления – междуселищни автобуси и превози – очакваме да са с между 20-30% поскъпване", заяви председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в студиото на "България сутрин".

От бранша са провели среща с транспортния министър Николай Събев, заедно с когото са стигнали до заключението, че транспортът трябва да е по-самостоятелен с възлагане на концесии.

"През април ще се проведе голям форум, на който ще се поставят всички тези въпроси за решаване. За билетите вариантът е да са на пазарна стойност – нещо, което няма как да се случи. Освен търговска, е и социална дейност", подчерта Милтенова пред Bulgaria ON AIR. 

По думите ѝ, реалната цена на билет за градския транспорт на базата на литър гориво би трябвало да е 3 лв., за да има рентабилност за превозвачите. "Не смятам, че има човек в страната, който си мисли, че това трябва да е политика", категорична бе тя.

Въпреки увеличението на цените, Милтенова се опасява, че хората в определени населени места може да останат без превоз.

"Плевен е от пресните примери. От 1 април колегите са подали уведомления по 9 направления, че няма да ги изпълняват. Казанлък само допреди месец колегите отказваха да извършват превозите, друга транспортна фирма ги пое. Но е въпрос на време и тя да се откаже при тази нерентабилност", посочи председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи.

"Ако не се намеси държавата и страната по съответните населени места, наистина рискуваме много от хората да се откажат да извършват тази дейност", добави тя.

Милтенова отново изтъкна социалната нужда от поддържането на "нерентабилни" междуселищни линии. "Без тях допринасяме за демографската криза, да се обезлюдяват населените места... Ще продължаваме да имаме криза, ако не започнем да градим транспортната политика върху реалните нужди на населението".

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback