fallback

Директорът на ДНСК разкри истината за АМ "Струма" след проверката

Арх. Влади Калинов: Спешните мерки са намаляване на скоростта и поставяне на светлоотразители

01.12.2021 | 09:10 Автор: Тодор Петров

Отсечката от АМ "Струма", на която в автобусна катастрофа загинаха 45 души, е пусната в експлоатация без Акт 16. С шест месеца е закъсняло полагането на маркировката. Това показа проверката на МРРБ.

"Въвеждането в експлоатация се е случило, защото не са били приключили процедури по отчуждаване на терени, в които е било необходимо да се случи укрепване на откосите към пътя. Идеята е била да се търси максимално средата на съществуващия път с минимални отчуждавания. Не сме доволни от състоянието на маркировката. С 6-месечно забавяне е направена само осевата линия. И то с качества на долния праг. Мантинелите са отговаряли на нормите в момента на проектиране, слагани са по наредба от 1991 г.", заяви директорът на ДНСК арх. Влади Калинов пред Bulgaria ON AIR.

След обследване на завоя на инцидента са установили, че виражите позволяват скорост около 90 км/ч. Спешните мерки са намаляване на скоростта и поставяне на светлоотразители, за да се ориентират шофьорите, стана ясно от думите му.

"В един момент се проявява инициатива, че това ще бъде автомагистрала. Направеният доклад е бил оценка само по отношение на хоризонтална и вертикална пътна маркировка. Когато е правен този доклад, който е послужил за увеличаване на скоростта, не е имал предмет на обследване какви са техническите характеристики на пътя. Четем в нормите какви са изискванията, това заключение звучи доста неприятно", каза арх. Калинов в "България сутрин".

От ДНСК са дали предложение да бъде намалена скоростта на цялата отсечка до 90 км/ч, да се възложи щателна проверка на техническото състояние на целия път и да се прецени каква е максимално допустимата скорост.

"Искаме да се направи такова възлагане на проверка на всички скоростни пътища в България, което да прерасне в останалите пътни отсечки. Имам неприятни усещания за позволената скорост на АМ "Тракия". Има места, на които намалявам доста под позволената скорост, за да може да се вземат качествено завоите", подчерта арх. Калинов.

Паспортизация на пътищата

"Паспортите са задължителни и се съставят, когато се строи нов път. Чета какво се е случило в паспортите, които са одобрявани досега. Поддръжката е съгласно указания на АПИ. Подобно отношение е брутално! Няма как състоянието на пътя да е зависимо от указания. Трябва да има ясно записани правила, за да може да се направи планиране и бюджетиране", коментира гостът в студиото.

Гледайте целия разговор във видеото. 

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback