България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Маргаритов: Разминаване в офертите и реалността и лоша хигиена са най-честите жалби в КЗП

Следете за разминаване на цените в менюто и сметката, препоръча председателят на КЗП

11.08.2021 | 08:30 Редактор: Елеонора Танева

Комисията за защита на потребителите осъществява активна дейност през летния сезон. Характерно за този период на годината е съсредоточаването на сигналите от почиващи по родното Черноморие.  

Повече българи избират да почиват в българските летни курорти тази година. 

"Над 100 жалби са постъпили от началото на активния летен сезон от туристи по Черономорието, още толкова са жалбите на туристи от страната. Част от тях са свързани с отказа за връщане на пари за почивка заради пандемията. Жалбите са свързани основно с разминаване в качеството на офертите, има оплаквания от хигиенните условия, както и такива за ценообразуването - хората са очаквали по-евтини плажни принадлежности". Това заяви председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на "България сутрин".

Има сигнали и за разминаване на цените в менюто и в сметката, както и за промоции в нощни заведения, които са подвеждащи.

Проверките на КЗП са свързани и с това дали обектът съответства на категорията, която е получил от Министерството на туризма. Понякога се използва моделът "таен клиент".

Средно около 1 000 лв. е санкцията, която КЗП налага.

"Има по-малко нарушения, което се дължи на по-малкия брой туристи в страната. Ще има проверки и в нощните заведения, ще се взимат проби от алкохола, който се предлага. При извършвани проверки последните две години, сме имали случаи на разреден, а не на фалшив алкохол", уточни Маргаритов.

Сигнали и жалби туристите могат да подават през сайта на КЗП по електронен път, без електронен подпис. Хубаво е към него да бъдат приложени и снимки. Сигнали могат да се подават и на телефон 0700 11122. 

"Тези, които все още не са закупили своята почивка, е добре да проверят чрез директен контакт дали всичко, което има в избраната оферта, е реално. Имахме сигнал, че хотел предлага басейн, който на място се оказало, че не работи", заяви Маргаритов. 

Той посъветва хората да следят дали цените в менюто съответстват на тези в сметката. Както и да се потърси първо отговорност на място от търговеца, спрямо който има претенции. 

Димитър Маргаритов уточни, че по отношение на брой жалби към КЗП се връщаме към нивата от 2019 година. Но много по-голям е делът на жалбите, свързани с онлайн пазаруването, с около 30%. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК


1
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 2 години