България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Изкуството да живееш: Как да победим стреса с техники за дишане и медитация

Разговор с българския представител на фондацията Art of Living - Константин Драгов

07.05.2021 | 09:35 Редактор: Здравко Черкезов

Пандемията от Ковид-19 рязко промени живота ни и създаде сериозни предпоставки за увеличаване на нивата на стрес. Какви са техниките на дишането за справянето със стреса, как можем да повишим енергията си в работна обстановка и как да контролираме емоциите си? 

"Не само физически, но и психически много ни афектира Ковид-19. Това, което наблюдавам на нашите курсове за дихателни упражнения и медитации, е че има голям ръст на хората с панически разстройства, атаки, дори депресия. Слава Богу, имаме инструмент - нашите дихателни упражнения и медитация помагат", заяви българският представител на фондацията "Изкуството да живееш" (Art of Living) с основател Шри Шри Рави Шанкар - Константин Драгов в "България сутрин"

Хората, посещаващи курсовете на "Изкуството да живее", споделят, че от години не са спали толкова добре. И усмивката им се е върнала на лицата само с помощта на медитация и техники за дишане.

"Дишането помага, защото е свързано с нашите емоции. То влияе, забелязали сте, че се променя. Това, което използваме в курса ни, е тази връзка в обратна посока - чрез дишането да успокоим емоциите, да се изчистим негативните емоции", обясни Драгнев.

От фондацията "Изкуството да живееш" препоръчват по няколко минути на ден да се отделят за дишане и медитация. 

"То е като денталната хигиена - всеки ден си мием зъбите. По същия начин имаме и ментална хигиена - да изчистим ума си от негативни мисли. И тогава в ежедневието си ще останем по-стабилни. Тогава умът ни с дишането ни са по-стабилни", посочи българският представител на фондацията пред Bulgaria ON AIR.

И показа една от техниките за дишане:

"Първа стъпка - човек може да си сложи ръка на гръдния кош и да диша с горната част. Поема се дълбоко въздух и се движи лявата ръка. След това слагаме дясната ръка на стомаха и дишаме със стомаха. Слагаме лявата ръка горе, дясната долу, и когато вдишваме, първо издуваме стомаха и продължаваме да вдишваме, докато се издуе и гръдният кош. След това издишваме и се прибира гръдният кош, а след него и стомахът", демонстрира Драгов.

"Медитацията ни учи как да живеем в настоящия момент, как да изчистим ума си. Там използваме звук, който е като малка мантра. Той отвежда ума ти дълбоко, медитацията е отпускане на ума. Една медитация 20 минути се равнява на 2-3 часа сън", посочи още гостът в студиото.

Най-ефективните лекарства срещу стреса са дишането и медитацията, категоричен е той. 

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
0 rate up comment rate down comment 0
Любомир Пипков
преди 1 месец