fallback

Платили сме почивка, която е пропаднала - ето какво да предприемем

Важен е здравият разум, отбеляза директорът на Асоциацията "Активни потребители" Богомил Николов

26.05.2020 | 08:50 Автор: Наталия Тотева

Директорът на Българската национална асоциация "Активни потребители" Богомил Николов коментира за "България сутрин" какви са правата на хората, които желаят да възстановят парите си за предприето пътуване, което не се е осъществило заради коронавирус кризата.

"Потребителят има правото както да приеме възможността за ваучер, с който да отложи дадено пътуване, така и да си поиска парите обратно. Всеки един туроператор или някакъв вид траспортна фирма, който предложи на потребителя единствено опцията ваучер, ще наруши действащото законодателство", обясни Николов.

Той посочи, че това законодателство е действащо от години и не е променяно, въпреки инициативите на някои държави. 

Николов отбеляза, че всичко е в ръцете на туроператорите и потребителите, като е важен здравият разум и от двете страни.

"Ако утре всички потребители си поискат парите, това би шокирало този сектор. И обратното, ако всички туроператори предлагат само ваучери, то те ще нарушават действащото законодателство", подчерта събеседникът за Bulgaria ON AIR.

Николов обясни, че когато почивката не е организирана от туроператор, а чрез определена платформа, в сила са общите търговски правила. А за тези платформи действа законодателството на държавата домакин.

"Много е важно туроператорите да вземат пример от авиокомпаниите, които се оказаха максимално гъвкави. Доста компании продават билети с отворени дати. Клиентите да са спокойни, да изберат абсолютно доброволно тази възможност с ваучера", категоричен е директорът на "Активни потребители".

Вижте целия разговор във видеото.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България сутрин
fallback