Тенденцията е дългът на БДЖ да намалява. Изплащаме го с капиталов трансфер, който получаваме от държавата. Амбицията ни е в рамките на следващата година темата със задълженията да приключи. Тол системата ще въведе баланс в целия транспортен сектор, обяви транспортният министър Ивайло Московски пред Bulgaria ON AIR.
Пo думите му дълговете трябва да се погасяват приоритетно и по тази причина "хората все още виждат старите влакове и недобрата услуга". До края на годината предстои да бъдат закупени нови влакове, стана ясно още от думите му.
"Решили сме системата на транспорта да покрие тези дългове. Целта ни е БДЖ да остане с контролируеми и управляеми дългове", посочи гостът в предаването "Денят ON AIR".
Министър Московски настоя, че трябва да се въведе справедлив начин на таксуване по пътищата. Той бе категоричен, че винетната система позволява изключително евтино преминаване на тежкотоварния трафик - срещу 10 евро дневна такса за транзитно преминаващ ТИР.
В контекста на бъдещото подписване на договора за добросъседство между България и Македония Московски отбеляза, че София и Скопие трябва да имат оперативна свързаност между своите железници до 2025-2027 г.
Предстоящото отдаване на концесия на Летище София министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията коментира така:
Идеята е изключително добра и гарантира по всякакъв начин държавата, която ще получава концесионна вноска всяка година. Гарантирано е, че инвестициите ще бъдат изпълнени. Това ще бъде добро развитие на Летище София.
Министър Московски сподели още, че след последните законови промени няма случай на манипулиране на теоретичен изпит за получаване на шофьорска книжка. Той поясни, че в частта практически изпит все още се води дебат с автошколите.
"Карат се постоянно помежду си и създават напрежение към "Автомобилна администрация". Ако не се намери подход те да помагат, ще отидем в краен вариант, в който "Автомобилна администрация" да си осигури автомобили за практическите изпити", обясни гостът на Кузман Илиев.
Ивайло Московски обяви още, че до 2019 г. може да бъде готова "някаква отсечка от АМ "Хемус", която се изгражда със средства от бюджета, но няма как да бъде завършена цялата магистрала".
"Политиците сме длъжници на Северна България, но заварихме започнати проекти в Южна България и нямаше как да ги спрем", отбеляза той.
Изграждането на третия лъч на метрото в София Московски определи като проект, който би могъл да бъде даван за пример в цяла Европа.
„Да, България“: Новият бюджет продължава да води към катастрофа
Учителят Тео: От всеки средноинтелигентен човек може да се направи професор
"Наполетано, или под нивото на очите" - пиеса за хората, които биват подминавани
Хороскоп за седмицата – какво да очаква всяка зодия
УМБАЛ „Лозенец“ с безплатни кардиологични прегледи за жени от 15 до 19 декември
Зъбен абсцес – нелекуването му води до опасни последствия!
114 мъже бяха прегледани безплатно за рак на простатата и тумор на тестисите през октомври и ноември в ИСУЛ
Нов флуоресцентен сензор за ДНК увреждания – пробив в изследванията на рак и стареене
Компактна и ярка: Hubble снима блестяща синя галактика
SpaceX ще построи две стартови площадки за Starship на Кейп Канаверал
На 9-10 декември се очакват силни магнитни бури
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Илияна Йотова: Шестият вот на недоверие ще бъде различен
Части от Виница и Каменар остават без вода днес
България пита Турция за навлизането на кораб KAIROS в български води
Трагедия край София: 17-годишен падна с кола в язовир и се дави
Украйна посочи най-проблематичният въпрос от преговорите за мир
Работодатели и синдикати одобриха преправения проектобюджет 2026
Германското индустриално производство бележи ръст, подкрепяйки икономическото възстановяване
Pegasus купува най-големия чешки авиопревозвач Smartwings
Продажбите на нови автомобили в Китай се свиват за втори пореден месец през ноември