Денят ON AIR

Всеки делник от 18:45 часа
още

Оригинално туристическо лого - въпрос на национална зрялост

Графичният дизайнер Велина Мавродинова коментира предложенията за символ на страната пред Bulgaria ON AIR

15.04.2016 | 20:16 Редактор: Луиза Божинова
Оригинално туристическо лого - въпрос на национална зрялост

Въпрос на голяма зрялост на нацията е да извади наситина оригинален начин да говори за държавата си.

Това каза в предаването "Денят ON AIR" Велина Мавродинова, творчески директор на студио за бранд идентичност, в коментар за посланията на седемте избрани лога за национален туристически символ.

"Един запазен знак съдържа две неща, които са много важни - символиката или какво е съдържанието и  въпросът за това колко зряла е графичната му интерпретация. Тоест колко добър графичен синтез има посланието", подчерта тя. 

Доказани графични дизайнери избраха седем от общо 183 предложения за туристическо лого на България. Одобрените кандидатури ще продължат надпреварата за национален символ на следващия етап от конкурса, а победителят ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв.

По думите на Мавродинова графичният дизайнер преди всичко трябва да направи много добър смислов синтез, който да интерпретира графично.

"Ако видите повечето лога на различните държави, ще видите, че те в общи линии са много банални. Има няколко като това на Перу, на Индия, на Испания, които са истински оригинални. Много е трудно да се направи толкова уникален синтез. Повечето държави предлагат някакъв микс от море, планина, туризъм, история - този вид туристически преживявания и те е до голяма степен се повтарят", каза Мавродинова.

Във връзка с това, че има леко разочарование тази година от настъпилите 183 предложения, тя каза, че проблемът е в това, че няма нещо, което да е оригинално. Тя твърди, че има две възможности, когато се създава идентичност: банални теми - рози, планини, морета, или наистина намираш някаква оригинална формула, както е при испанското лого.

По отношение на това дали има нещо различно в логата за България тази година, Мавродинова каза, че обвинения за прилики винаги има. "Като професионалист знам, че е много нормално, когато десет човека със сходни способности мислят в една посока, да стигнат до сходни решения", заяви тя. "По-важно е какво усещане оставя този знак и дали хората могат да припознаят България през него."

На въпрос как ни възприемат отвън, Мавродинова каза, че това ние не можем да знаем.