Седем графични визии ще спорят за ново туристическо лого на България. Те бяха избрани от доказани имена в дизайна и изобразителното изкуство между 183 получени предложения да продължат в следващия етап от националния конкурс, съобщиха от Министерството на туризма.
Журито е с председател проф. Божидар Йонов (плакатно изкуство и пространствен дизайн).
Класираните за следващата фаза от надпреварата изображения отговарят на зададените технически и художествени критерии, като повечето залагат на комбинацията от картина и типография и отразяват важни за България символи, посочват от ведомството.
Седемте одобрени кандидатури ще бъдат изложени в продължение на една седмица в сградата на Министерството на туризма (ул. "Съборна" 1) и ще могат да бъдат разгледани от всички желаещи да се запознаят с новите предложения за национално туристическо лого.
Те вече са публикувани и на интернет-сайта на институцията, както и в социалните мрежи. Целта е максимално много хора да се запознаят с тях и да имат време и възможност да изразят своето мнение, пише Dnes.bg.
Предстои да се проведе и жребий, в присъствието на нотариус, за определяне представителите на бранша и медиите, които ще участват в широкото жури и ще направят финалния избор на нова туристическа графична визия на България в края на април. Общественото жури включва още представители на Министерството на туризма и на Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на PR агенциите.
Победителят ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на стойност 10 хил. лв.
Целта е да се доразвие бранд стратегията на България, финансирана по европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г. Този проект включваше и разработването на туристическо лого на страната ни.
Предложената финална графична визия обаче не получи обществена подкрепа и не беше възприета като официален туристически символ на България. Въпреки това останалите дейности, които са били одобрени, се използват и към момента – бранд стратегията, извършените анализи, авторската музика, слоганът - "Открий и сподели" на български и "A Discovery to Share" на английски език.
Вижте къде в София спират водата на 12 декември
Сиромахов към Слави: Иди си с мир, утре ще е късно
ПСС: Добри са условията за туризъм по планините
Община Бобошево е осъдена на 5000 лв. обезщетение за ухапване от куче
Лицево окосмяване при жените – причини и възможни решения
Митохондриална дисфункция в яйцеклетката – скрита причина за трудности при зачатие в млада възраст
Доц. Мария Николова: Няма универсална диета при пациентите с недохранване
Образна диагностика при ранно нарушено кръвоснабдяване на тънкото черво
Демонстрираха технологии за предаване на слънчева енергия до Земята
Определени са единадесет цели за човешките мисии на НАСА до Марс: Ето коя е ключовата
Oпределихa кои астероиди са подходящи за добив на ресурси в Космоса
В Южна Корея разработиха ефективна система за пречистване на въздуха
Българското гайдарство влиза сред нематериалното културно наследство на човечеството
НС прие на първо четене бюджета на общественото осигуряване
Празнични безплатни пешеходни обиколки ще се проведат във Варна
България въвежда постоянна забрана за улов на есетрови риби в река Дунав и Черно море
39 пожара гасиха огнеборците в страната за изминалото денонощие
Еврото ще укрепи доверието в България, но успехът зависи от уменията и бизнес средата
Парламентът прие на първо четене бюджета на ДОО
Независимо от решенията на Фед, лихвите по света вече ще вървят нагоре
United Group B.V. успешно рефинансира облигации за 400 млн. евро