Денят ON AIR

Всеки делник от 19:30 часа
още

Ще преборят ли новите по-големи глоби войната по пътищата? 

Христо Радков и Алекси Стратиев коментираха в "Денят ON AIR"

02.08.2019 | 20:50 Редактор: Ивайло Николов

Законът за движение по пътищата беше разделен на три части, три отделни закона, с които вносителите искат да намалят жертвите по пътищата на страната. Все още предстои и последната част да се гласува от комисии и в зала в Народното събрание.

Въпреки това отново имаме противопоставяне на това дали трябва повече обучение или повече санкции за водачите и кое действа по-добре за намаляване на броя на жертвите.

Според Христо Радков от Българското обединение на шофьорите драстичното завишение на глобите за някои нарушения не е имало необходимият ефект. Бившият заместник-директор на ГД "Охранителна полиция" Алекси Стратиев пък обясни, че по-високите санкции дават ефект след време.

"Ние боравим с данни на пътна полиция. Тя ни казва, че за 96,5% от инцидентите е виновен шофьорът. Ако предположим, че тези данни са верни, трябва да наблегнем на обучението. По същата тази статистика, ще качим часовете на водача, защото явно не може да кара, но тогава не даваме пари за камери, за скорост и тестери, защото там нямаме аварийност по тази статистика", посочи Христо Радков в студиото на "Денят ON AIR". 

Той беше категоричен, че смъртността по пътищата ще се запази, ако условията на инфраструктурата остават същите.

Алекси Стратиев пък контрира, че не са нужни повече часове обучение, а по-дълъг изпит, в който да се видят реалните качества на водача и този изпит да е много скъп, за да се подготвят кандидатите и да не искат да плащат втори път сумата.

Бившият заместник-шеф на "Охранителна полиция" обясни още, че едни завишени санкции за водачите имат ефект след време.

"Ако ви прави впечатление, нарушенията се увеличават с едни операции, които са в рамките на 2-3 или 4-5 дни. Тогава полицията, колкото и да е странно, се гордее с установените нарушения. Това показва, че няма достатъчен контрол", каза Стратиев пред Bulgaria ON AIR. 

Двамата събеседници не стигнаха до едно мнение дали трябват повече технически средства за контрол или правилата и знаците са грешни и неправилно поставени, което води до много нарушения, регистрирани от органите на реда.

Гледайте видеото с целия разговор.

Харесайте и страницата ни във Facebook ТУК