fallback

Нарушенията в търговските обекти намаляват с 10% на годишна база

Това заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов в интервю за „24 часа"

05.11.2015 | 12:26 Автор: Мария Аладжова

По-малко нарушения, но пък по-голям брой подаден жалби е констатирала Комисията за защита на потребителите тази година. Това стана ясно от интервю на председателя на комисията Димитър Маргаритов за в. 24 часа". По данни на КЗП около 15 000 жалби от недоволни потребители се получават ежегодно, което според Маргаритов е знак за нарастващо обществено доверие към институцията. Хората виждат смисъл в подаването на жалби, коментира Маргаритов. 70% от тях са били решени в полза на потребителите. Най-често жалбите били свързани с дефектни телекомуникационни устройства, аудио-визуална техника и битови уреди. 

По думите на председателя на КЗП онлайн търговците у нас са станали по-коректни. 

„Особено ясен спад на нарушенията се наблюдава в областта на онлайн търговията, където по последна статистика имаме около 37% намаление. И всъщност това може да се дължи на две причини. Първата е, че с развитието на този бизнес самите търговци се научават да спазват правилата. И другата е, че в резултат на контролната дейност, установяване на нарушения и налагането на санкции те вземат мерки и преустановяват нарушенията”, казва още Маргаритов.

Миналия месец за Bloomberg TV Bulgaria той обясни, че в България продължават да се появяват нови сайтове за колективно пазаруване, като техният брой от началото на годината е нараснал с 10%, а 28 от сайтовете са били санкционирани заради нелоялни практики.

fallback
Още от България
fallback