След поредица от тежки катастрофи, завършили със смърт на околовръстния път на Пловдив от Агенция "Пътна инфраструктура“ предлагат два варианта за повишаване безопасността на движение в 14-километровия участък.
Председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев в писмо до кметовете на община Пловдив Костадин Димитров и на община Родопи Павел Михайлов представя мерките, които може да се предприемат в максимално кратък срок. Целта е местната власт заедно с жителите от региона, които ежедневно ползват второкласния път, да се запознаят с възможните решения и да изразят своето становище.
Целта е последващите действия да са взаимно приемливо за всички и да се повиши безопасността на пътуващите.
При една от последните трагедии там загина цяло семейство - мъж, жена и дете, оцеля по-малкото от двете им момичета.
Средно за денонощие преминават над 24 000 автомобила
Едното решение включва частично изместване на ограничителните системи за пътища на по-голямо разстояние от ръба на пътната настилка спрямо съществуващото им положение, като прилагането на тази мярка задължително трябва да се съобрази с имотните граници на пътя. Независимо от възможността ограничителните системи за пътища да бъдат поставени на разстояние от 0,5 м до 1,5 м, то местоположението им следва да се съобразява както с наличието на препятствия в зоната за безопасност и съответно с ефективната зона на действие на самата ограда спрямо наличното препятствие, така и с имотните граници на пътя.
Необходимо е също така да се вземат под внимание и множеството търговски обекти около платното за движение, напоителния канал, пътни пресичания и наличието на големи дървета в обхвата на пътя. Това задължително трябва да бъде отчетено при евентуалното изместване на ограничителните системи в края на съществуващия банкет.
Ограничение на скоростта
Втората възможност е за цялостно намаляване на допустимата скорост на движение в целия участък до 50 км/ч и премахване на ограничителните системи. При реализация на тази мярка, както и съобразно разпоредбите на Наредба №РД-02-20-1 от 1.04.2024 г. за условията и реда за използване на ограничителни системи за пътища и изискванията към тях, не се изисква монтиране на ограничителни системи за пътища, независимо от намиращите се в обхвата препятствия.
Реализацията на тази мярка предполага и наличието на засилен контрол по спазване на правилата за движение по пътища, тъй като в обхвата на пътя ще останат необезопасени препятствия и при движение с по-висока скорост и евентуален сблъсък, може да се стигне до тежки последствия.
Актуализиране на проекта в участъка
За изпълнението, на който и да е от двата варианта се избере, ще е необходима актуализация на съществуващия проект в участъка.
За реализацията му Агенцията предприема действия по възлагане на актуализацията на проекта. В документацията ще бъде заложена възможността за преместване на съществуващите ограничителни системи или съответно ограничаване на скоростта на движение в участъка. Разработването на съответните проектни решения, включително и съгласувателната процедура към тях, ще отнеме около три месеца, а изпълнението на проекта, в зависимост от избраната хипотеза може да отнеме от един до три месеца.
Проверка на критичния участък
Експерти от неправителствения сектор от Европейския център за транспортни политики в началото на декември направиха независима проверка на участъка. Резултатите от нея и съответните предложения за подобряване на безопасността в участъка ще бъдат описани в доклад. След като той бъде внесен в АПИ препоръките им ще бъдат взети под внимание. Те ще бъдат съобразени с предложенията на АПИ и ще залегнат в актуализацията на проекта.
Отсечката, в която настъпи тежкия инцидент в края на ноември, до момента не е регистрирана като участък с концентрация на пътнотранспортни произшествия. При извършения превантивен ремонт през 2021 г. и 2022 г. изцяло е обновена настилката, маркировката и ограничителните системи.
При изготвянето на проекта за ремонт е отчетена средноденонощната интензивност на движението, която през 2019 г. е била 20 117 МПС, а към днешна дата надхвърля 24 000 МПС. Всички дейности са изпълнени по одобрена проектна документация, която е съгласувана ОД на МВР – Пловдив и общинската администрация в града.
Снимка: БГНЕС
За да се отдаде на режисурата: Идрис Елба скоро ще спре актьорската игра
Украински военноморски дронове се насочват към "сенчестия флот" на Русия
Какви са вариантите на Радев за служебен премиер?
Мъглив петък в низините, в останалата част - предимно слънчево
Как стресът влияе на качеството на съня и как да го намалим преди лягане?
Функцията на сълзите и различават ли се те при тъга и щастие
На какво се дължат нарушенията в пубертета?
Луличка – източник на алкалоиди, използва се като жлъчегонно и стомашни неразположения
Китай пуска най-големия в света суперкомпютър с изкуствен интелект
Открит е енергиен източник, който може да захранва цялата планета
Физици за първи път откриха рядка ядрена реакция, включваща слънчево неутрино
Светещ сензор открива увреждане на ДНК в реално време
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Туристическият бранш иска 2 млн. евро от данъка във Варна за 2026 г. да бъдат използвани целево
Община Варна с богата културна програма до края на март 2026 г.
Мъж е обвинен в блудство с 13-годишна в автобус
Търговският дефицит на САЩ неочаквано се сви до най-ниското си ниво от 2020 г.
Разочароващият отчет на Oracle тласка S&P 500 надолу*
Огромното IPO на SpaceX може да направи Илон Мъск почти трилионер
ОПЕК и МАЕ се разминаха в прогнозите си за петролния пазар през 2026 г.