Нов чатбот улеснява записването в детски градини и училища в София

Бързи и персонализирани отговори на всички въпроси на родителите

08.12.2025 • 14:32 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
Нов чатбот улеснява записването в детски градини и училища в София
Нов чатбот улеснява записването в детски градини и училища в София

Столичната община стартира първия си интелигентен чатбот – дигитален асистент, интегриран в платформата за записване в детски ясли, градини и училища kg.sofia.bg.

Новата услуга се базира на изкуствен интелект и предоставя на родителите бързи, точни и персонализирани отговори, които имитират естествен разговор, подобен на популярните ИИ чатове.

"Това е още една стъпка към модерна, достъпна и ефективна администрация – услуга, която облекчава родителите и същевременно пести време на служителите", посочва Иван Гойчев, заместник-кмет в направление "Дигитализация, иновации и икономическо развитие". 

От старта на чатбота интересът е голям – над 100 потребители ежедневно задават повече от 300 въпроса.

Данните от първите седмици показват, че разговорите между чатбота и родителите са продължителни, като в един чат средно се задават по 7-8 въпроса. 

По този начин системата се превръща в истински помощник, а не в обикновен, еднократен справочник. 

За разлика от стандартните автоматизирани асистенти, този чатбот не работи с предварително зададени бутони или ограничени опции.

Потребителите могат свободно да формулират въпросите си – от "Кога започва приемът?" до "Какви документи са необходими?" и "Какви компенсации се полагат при неприето дете?". Системата разбира контекста, надгражда отговорите и поддържа естествена, продължителна кореспонденция.

Осигурено е и напълно защитено обработване на личните данни. Данните не напускат сървъра на платформата, не се споделят с външни системи, а извършваните операции са изцяло съобразени с изискванията за киберсигурност и защита на информацията.

Новият чатбот спестява значителен административен ресурс. Стотици ежедневни запитвания, които иначе биха изисквали отговор от служители на общината, вече се обработват автоматично

Така рутинната кореспонденция се поема от системата, а родителите получават по-бързо и по-качествено обслужване.

Снимка: Столична община


  • Последни
  • Четени
България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички