Винаги "Спаси София" е защитавала интересите на софиянци и ще продължи да го прави и в дебата за реформата на зоните за паркиране, посочиха те в позиция.
"Подкрепяме усилията на групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" и на кмета на София за промяна в тази сфера, защото София наистина има нужда от сериозна реформа по отношение на правилата за паркиране в града. Тъй като експертите на "Спаси София" повече от година и половина работиха по изработването на реформа на паркирането, за нас е изключително важно експертно да коментираме направените предложения от кмета и екипа му, тъй като част от тях рискуват да доведат до обратен ефект – вместо да улесним живущите, би се натоварил още повече техния ежедневен живот", заявяват от "Спаси София".
Според тях недоумение буди подходът към жителите на града.
Ето какво написаха още:
"В предложението на ПП-ДБ се предвиждат драстично по-високи цени за годишен абонамент за живущи, докато цените за приходящите в зоните за почасово паркиране остават относително ниски. Така, вместо да стимулираме използването на алтернативни форми на придвижване и да ограничим трафика, на практика се "наказват" именно гражданите, които живеят в обхвата на зоните.
Считаме нашето предложение за по-справедливо, защото не натоварва в такава степен живущите, а се стреми да дестимулира тези, които ежедневно избират колата пред обществения транспорт. Трябва да е ясно, че реформата ще въведе зона за платено паркиране в множество квартали и ще обхване стотици хиляди софиянци, които досега не са плащали, за да паркират в близост до дома си. В този смисъл въпросът с цените за годишните абонаменти за живущи е от особена важност.
Съществуват конкретни пропуски в предложения проект:
- Предложението на ПП-ДБ и кмета не намалява броя места за служебен абонамент - това означава, че публичните пространства отново ще бъдат превзети от служебни автомобили, дори при по-високи цени. В предложението на "Спаси София" има ясно разписани ограничения за допустимост на броя служебни абонаменти спрямо общия брой паркоместа за дадени подзони.
- Работното време е разписано така, че зоните започват по-рано и свършват по-рано.
Това ще затрудни родителите при водене на деца на училище и ще направи невъзможно за много хора след края на работния ден да намерят място близо до дома си. Именно с мисъл за тези проблеми от "Спаси София" предложихме зоните да важат от 9:00 до 21:00 часа.
- Липсата на "червена зона" създава риск от претоварване на зелените зони, при границите със синята.
Именно затова настояваме за въвеждането на "червената зона", която е необходим инструмент за ограничаване на влизането в най-натоварената част на центъра. Това би станало с по-високата цена, без това да вреди на кварталите в периферията на центъра;
- Липсва разширението на зелената зона в кварталите "Студентски град", "Дървеница", "Хаджи Димитър" и "Сухата река", въпреки постъпилите становища от граждани в подкрепа и изричната подкрепа от районните кметове;
- Подзоните в центъра не са окрупнени в няколко по-големи, въпреки наличните данни за реалното натоварване. Това ще затрудни паркирането на живущите в центъра, където местата са най-силно ограничени;
- В доклада на ПП-ДБ не се предвижда уикенд зона. От "Спаси София" предлагаме тя да регламентира паркирането в точките на интерес през уикенда - по пътищата към планината Витоша, язовир Панчарево и Банкя, както поискаха и районните кметове там;
- Не е предвидена възможност за целодневно паркиране в зоните, каквато може да бъде реална алтернатива на ограниченото време за почасово паркиране;
- Липсват обособени места за доставки - за пореден път проблемите с местата за доставчици не са адресирани.
Ключови реформи, които "Спаси София" базирахме на проведени анкети и проучвания, официални данни от преброявания и анализи на ЦГМ, не присъстват в предложението на ПП-ДБ, а вместо това е възприет подход на механично увеличаване на цените.
"Спаси София" ще продължи да работи за разумна, справедлива и добре обмислена реформа на зоните за паркиране и още веднъж поздравяваме колегите от ПП-ДБ и кмета Терзиев за внесения втори доклад. Вярваме, че с диалог и сътрудничество можем да постигнем работещо решение, което едновременно да подобри реда в града и да защити интересите на живущите.
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Предменструален синдром – няма единствена причина
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат