Двойните етикети – в лева и евро – вече подвеждат някои потребители. Част от хората дори смятат, че става дума за промоция. След положителната оценка в конвергентния доклад, двойното обозначение тепърва ще навлиза в ежедневието ни.
По закон и двете цени трябва да бъдат изписани с еднакъв шрифт, с еднакъв размер и поставени една до друга.
Оказва се обаче, че новият формат изненадва и обърква част от купувачите. По-възрастните често остават с впечатлението, че близо два пъти по-ниската сума означава намаление.
"Подведох се, защото еврото е по-малко. Помислих, че е промоция. Ще ни заблуждават, особено нас - пенсионерите", споделя жена на възраст.
"Първо трябва да се стигне до консенсус дали изобщо ще се приеме еврото и чак тогава да започнат да изписват цените и в двете валути. Иначе ще объркат хората", смята друг клиент.
Ранното въвеждане на двойните етикети обаче има и своите поддръжници. Мнозина вярват, че колкото по-дълго присъстват и двете стойности, толкова по-бързо ще се възприеме новата валута.
"Добра мярка е, макар че не всеки ще свикне толкова лесно", каза клиент.
Едно е ясно – никой не иска да пазарува с калкулатор в ръка, само за да провери дали курсът от лев към евро е изчислен коректно от търговците.
"Трябва точно да смятат. Ако магазините започнат да мамят - няма да стане работата", предупреждава друг клиент.
След окончателното решение за присъединяване към Еврозоната, очаквано през юли, търговците ще имат един месец, за да започнат да обозначават цените в двете валути. Изключение ще се прави за бензиностанции и акцизни стоки.
Вижте повече в репортажа.
Снимка: БГНЕС
преди 1 месец
преди 1 месец
преди 1 месец
преди 1 месец
преди 1 месец