От средата на юни ще пуснем експресни влакове всеки ден от София до Бургас и Варна. Те ще са с по няколко спирки, за да се постигне бързо придвижване до морето през летния сезон.
Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след проведено работно съвещание на жп колела между София и Бургас.
"Първата цел на днешното пътуване беше да проверя възможностите на БДЖ да предложат качествена експресна услуга преди началото на летния сезон", каза Гроздан Караджов.
"Днес изминахме разстоянието от София до Бургас за 5 часа и 32 минути. Резултатът е, че БДЖ може да движи своите влакове като швейцарските - пристигахме и тръгвахме от всяка гара точно в разписания час и минута. Българските граждани заслужават такава прецизност", посочи вицепремиерът.
63 лв. за двупосочен билет
Той уточни, че двата влака ще включват по три вагона и един вагон-ресторант. От 15 юни до 15 септември те ще се движат ежедневно, като всяка сутрин един състав ще отпътува за Варна, а друг за Бургас. Следобед същите композиции ще тръгват за София от Варна и респективно от Бургас.
Цената на билета е планирана да е 63 лева в двете посоки. Услугата ще продължи и през зимата, ако има клиентски интерес.
Министър Караджов посочи, че втората задача на днешното съвещание е свързана с преглед на текущите ремонти по жп линиите и възможностите за намаляване на времето за пътуване.
"Очакваме ремонтите по Подбалканската линия от София през Карлово до Бургас да приключат до 16 юни, с което ще се вдигнат скоростите в тези участъци и времето за пътуване до Бургас ще се съкрати с още 15–20 минути. Това би направило железопътния транспорт реална алтернатива на автобусния - с по-високи нива на комфорт, изравнена средна скорост и много по-висока сигурност. С влака няма задръствания и е по-икономично", отбеляза той.
"Третата тема, по която работихме днес, са забавените проекти по железопътната инфраструктура. Очакваме всички участъци, финансирани по европейските програми, да бъдат завършени до 2029 г. Под въпрос засега е само жп тунела при Вакарел, за който в момента се извършват технически обследвания и предстои да разберем как ще продължи неговото изпълнение", каза вицепремиерът Караджов.
Той посочи, че сред дългосрочните приоритети е жп свързаността между Северна и Южна България с жп тунели.
"В момента няма такъв, който да минава от юг на север, което води до сериозна загуба на време. Идентифицирали сме три локации - между Столник и Мездра, между Христо Даново и Троян и по протежението на Хаинбоаз. НКЖИ започват анализи дали това са подходящи трасета за бъдеща реализация за построяване на нови тунели", обясни още Гроздан Караджов.
Снимка: Пресцентър на Министерството на транспорта
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Русия изглежда пак създаде фалшиви надежди, че е готова да спре войната
Планът на Тръмп за изкуствения интелект е застрашен от омразата му към зелената енергия
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби