Това, което със сигурност ще направим е да отворим училищните дворове, за да може там да се използват като зони за паркиране по време на матурите. Това каза кметът на София Васил Терзиев по време на откриването на обновения храм "Св. Мина" в столичния район "Слатина".
"В момента има щаб, създаден от министъра на образованието, гражданите се организират, такси компаниите обещаха подкрепа за децата, които не могат да стигнат навреме за матурите", уточни Терзиев.
По инициатива на министър Красимир Вълчев бе сформиран Щаб към Министерството във връзка с липсата на наземен транспорт в столицата и предстоящите матури на 21 и 23 май. МОН започна и мобилизация на всички транспортни средства, с които разполага.
Ще функционират ли сините и зелените зони по време на матурите
Кметът заяви, че се обмисля синята и зелената зона в София да не функционират в дните на матурите.
"За мен основното е да се възстанови работата на наземния транспорт и цяла София да не бъде държана зaложник, добави столичният кмет. Не виждам какво значи да се договорим. Има на масата едни неразумни изисквания и се казва: "Докато не ги постигнем, няма да спрем". Трябва да има честен разговор какво е възможно и какво не е възможно", коментира той.
Терзиев каза, че има три варианта за решаване на проблема със заплатите.
Вариантите за отпушване на кризата
"Много за всички, което искат синдикатите и за което казах, че няма как да стане нито тази година, нито следващата, нито по-следващата, защото то всичкото е от касичката на София. Ако го постигнем и изпълним техните искания, това би натоварило бюджета с 200 млн. лв. всяка година. Собствените приходи на общината са 800-900 млн. лв. и няма как от тях да отделим толкова средства, които иначе биха отишли за инфраструктура, детски градини. Този вариант няма как да стане", категоричен бе Терзиев, цитиран от "Фокус".
Вторият вариант, който очерта е за всички да се даде по малко.
"Ако дадем на всички по малко, отново ще водим този разговор догодина и по-догодина, защото с миналогодишното увеличение на заплатите се увеличиха възнагражденията на шофьорите, но нови шофьори не дойдоха, защото формулата, по която се прави, не води до това млад водач да постигне доходи, съизмерими с тези в частния сектор", обясни кметът и допълни, че това, което предлага, би довело до 2700-2800 лв. заплата, което е съпоставимо с частния сектор.
Според него е възможно съкращенията на администрацията да решат проблема, но това трябва да се реши от самите ръководители на дружествата.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Предменструален синдром – няма единствена причина
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат