Най-младите водачи масово подценяват рисковете от електрическите тротинетки и не успяват да ги карат безопасно. До този извод са стигнали от Българската асоциация за електромобилност.
От там заявяват, че през последните години все повече българи избират тази алтернатива да придвижване. Те са по-екологични, удобни и не на последно място – безопасни, в сравнение с автомобилите и останалите традиционни транспортни средства. Доказателство за последното е видимо и от огромната разлика в броя на катастрофите с тротинетки, спрямо тези с коли или мотори.
Налага се обаче и тенденцията за увеличение на инцидентите с електрически тротинетки и основната причина за това е често безотговорното им използване от най-младите. От асоциацията публикуваха съвети за безопасно управление на електрическите тротинетки.
Сред водещите съвети за лична безопасност е носенето на каска. Препоръчва се повишено внимание при управление на електрическа тротинетка при неравностите на пътя.
Опасности дебнат отвсякъде
"Отвсякъде, където нямаме видимост, може изненадващо да се появи кола, пешеходец, животно или друг обект, а това може да доведе до опасен за живота сблъсък. Ето защо трябва да управляваме превозните средства със съобразена скорост и да внимаваме покрай спрели автомобили, гаражни врати и други обекти, зад които не знаем какво има", препоръчва председателят на Управителния съвет на БАЕМ Владислав Стоицов.
Спазване на пътните знаци, светофарите и правилата за движение по пътищата
От Асоциацията призовават водачите винаги да спират на червен светофар и знак STOP, тъй като съобразяването с Правилника към Закона за движение по пътищата е задължително не само за шофьорите на автомобили, а и за всички участници в движението.
Водачите не бива да карат електрическа тротинетка срещу посоката на движение, дори на шега, а трябва да спазват указаната посока и да се движат само на разрешените за това места - по велосипедната инфраструктура и по пътища с максимално разрешена скорост до 50 км/ч., възможно най-вдясно.
На пешеходните пътеки не трябва да се шофира, а да се преминава по тях като пешеходец. В противен случай има риск някой от пешеходците или самият водач да пострада.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Проф. Коларова: Правителството трябва да съумее да издържи на натиск
Джон Сина се нуждае само от одобрението на съпругата си
Ботев и Монтана поделиха точките в северозападното дерби
Вучич за НИС: Съдбата на рафинерията ще бъде решена до 15 януари
Защо тялото ни търси тишината?
Селективен мутизъм: Когато думите на детето замръзват от страх
Какво е влиянието на епигенетиката при ендометриозата?
БАПЗГ организира протести в цялата страна от сряда заради ниските минимални заплати в последните проектобюджети
Температури до -98°C: Къде се намира най-студеното място на Земята
Под Гренландия са засечени температурни аномалии
Телескопът XRISM е открил хлор и калий в останките от свръхнова
Нови впечатляващи изображения на 3I/ATLAS: На 19 декември кометата ще приближи Земята
Полицията във Варна с важна информация за утрешния протест
Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи заради еврото
Установиха 34 криминално проявени служители в заложни и финансови къщи
Одрусаха Черно море и Спартак след мачовете им с Левски и ЦСКА
Програмата на парламента за утре предвижда обсъждане на вота на недоверие
Полша очаква цената на тока от първата си ядрена централа да достигне 118 евро за мегаватчас
Microsoft инвестира над 5,4 млрд. долара в AI инфраструктура в Канада
Кадър на деня за 9 декември
Касите на БНБ ще работят извънредно заради приемането на еврото