Под светлината на приближаващите избори премина 4-часовия дебат в Комисията по транспорт в Столична община. Поводът е новата организация на движението в центъра на София и нарастващото недоволство на живеещите в района на булевардите "Витоша", "Патриарх Евтимий" и "Фритьоф Нансен".
От няколко дни те са с нова велоалея и разчертани паркоместа. Промените предизвикаха протести, а в Транспортната комисия в Общинския съвет беше внесено решение за връщане на старата организация.
"Този хаос, тази арогантност, не може да става през главата на Общинския съвет в София", смята общинският съветник от "Синя София" Ивайло Йонков.
"Този розов терор, това е системна политика на "Спаси София" и на техните коалиционни партньори. Да малтретират хората, които живеят и се придвижват в центъра, защото те имат някаква фиксация да превърнат центъра в зона за тротинетки и прайдове", коментира общинският съветник от "Синя София" Иван Сотиров.
Предложението на "Синя София" би трябвало да се гледа на 16 май. Сред аргументите на опозицията са, че промените са направени без допитване и струват скъпо на софиянци.
"Без каквато и да е комуникационна стратегия, в празничните дни свършиха това, което бяха решили. И не само, излъгаха комисията и членовете на комисията, излъгаха и гражданите", изказа се общинският съветник от БСП Иван Таков.
В дебата на заседанието се включиха и граждани, живеещи в централната част.
"Никой няма против велоалеите, но тези колчета на велоалеите пречат за достъп, не само за обслужване на сградите, на магазините, пречи на линейки, пречи за събирането на отпадъка", посочи гражданин.
Според "Спаси София" в действията по реорганизация няма нищо незаконно.
"Няма никакъв транспортен апокалипсис, всеки ден следим трафика в района. Освен когато има протест и "Патриарх Евтимий" е изцяло блокиран, други задръствания в рамките на денонощието няма", твърди общинският съветник от МК ПП-ДБ (Спаси София) Андрей Зографски.
Според "Спаси София", маркировката и ремонтът са стрували на бюджета 480 хиляди лева, но според БСП и "Синя София", сумата е надхвърлена сериозно.
Групата на ГЕРБ-СДС в общината също настоява за връщане на проекта.
"Тези автомобили няма да се изпарят. Тези автомобили ще влязат в кварталните улици", добави общинският съветник от ГЕРБ-СДС Антон Хекимян.
Кметът Васил Терзиев е категоричен, че проектът няма да бъде спрян, но ако се наложи ще бъде коригиран.
Вижте повече в репортажа.
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Предменструален синдром – няма единствена причина
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат
преди 1 година