"Достъпно за вас": В над 400 магазина се предлагат храни на най-ниски цени

При сиренето и кашкавала намалението достига 22%

15.12.2023 | 10:58 Редактор: Искра Ангелова

В над 400 магазина в цялата страна вече се предлагат храни на най-ниски цени за потребителите като част от инициативата "Достъпно за вас", съобщават от Министерството на икономиката и индустрията.

Само за първия месец от началото на инициативата "Достъпно за вас" се наблюдава намаление в цените на част от основните хранителните стоки от поне 10%, а при някои продукти то достига и до 40%. Такъв е примерът с олиото, ориза и портокалите. При сиренето и кашкавала, включени в инициативата, намалението стига до 22%.

Сред продуктите на най-добра цена, предлагани от други продуктови групи, са яйца, боб, пилешко месо и кисело мляко.

Инициативата "Достъпно за вас" започна точно преди месец, а целта ѝ е да бъдат постигнати най-добри цени за българските потребители на хранителните продукти от първа необходимост, като възможно най-ниската цена не е за сметка на качеството, припомнят от министерството. Тя обхваща около 50 продукта от т.нар. малка потребителска кошница.

От тях най-малко 16 стоки в един магазин трябва да са отбелязани с логото на кампанията непрекъснато. Те включват хляб и зърнени храни, варива, месо и месни продукти, млечни продукти, яйца, плодове и зеленчуци, брашно, захар, растителни масла и мазнини, а от началото на декември и риба.

"Достъпно за вас" стартира на 15 ноември с три от национално представените търговски вериги в около 200 магазина в цялата страна. За първия месец вече са се включили 13 партньора, сред които има и регионални вериги магазини от областите Варна, Бургас, Шумен, Търговище, Сливен, Плевен, Пазарджик, София Област и др.

Търговските обекти, в които потребителите могат да открият стоките, са вече над 400.

"Министерството продължава разговорите и с други потенциални участници, като целта е кампанията да достигне до всяко кътче от страната", коментира министърът на икономиката Богдан Богданов. По думите му следващият етап е инициативата да се разрасне, като в нея се включат и други стоки от първа необходимост.

Снимка: БГНЕС / Архив