fallback

Недоволството на гражданите надделя - връщат картата за една линия в София

Предложението е на Столичния общински съвет Георги Георгиев

12.01.2023 | 17:52 Автор: Вяра Димова

Да се върне картата за една линия в градския транспорт – предложението е на председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев. Премахването на картата предизвика масово недоволство сред пътуващите, а столичани започнаха подписка за връщането на превозния документ.

Картата за пътуване по една линия в столичния градски транспорт беше премахната на 1 януари, когато влезе в сила новата тарифна политика. Нейната цена беше 23 лв., а след отпадането ѝ, пътуващите бяха принудени да дават по 50 лв. за месечна карта за всички линии. 

"Би трябвало да я върнат. Много хора се възползват от това", смята столичанка.

"Нека да оставим избора на хората. Защо трябва да се премахва, това допълнително утежнява бюджета на всички хора", на мнение е друг жител на София.

Имаше жалби до Столичния общински съвет и омбудсмана. Беше създадена и петиция за връщане на месечната карта за една линия. След бурното недоволство председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев предложи картата да се върне.

"Няма да позволя, новата тарифна политика е успешна. Билетната система работи успешно и няма да позволя едно малко камъче да обърне колата", заяви  Георгиев.

Той посочи, че над 30 000 души са били лишени от възможността да избират как да се движат в градския транспорт и подчерта, че общински съветници, които са се подписали под новите правила, са променили мнението си през последните дни.

"Сравнително изненадваща за мен амнезия - за това кой какво забрави, че е подписал. Подписите тук са на колегите от всички групи и на независимия съветник Борис Бонев", коментира още Георгиев.

"Това решение беше взето на база на експертите, които участваха в комитета за наблюдение на тарифната политика. Понякога обаче човек трябва да признава грешките си. Смятам, че няма причина да не върнем тази карта", на мнение е независимият общински съветник Борис Бонев.

И Георгиев и Бонев бяха единодушни, че билетите за градският транспорт в София са сред най-евтините в страната.

След като в СОС постъпи официалното предложение картата за една линия отново да започне да се продава, ще трябва да мине едномесечен срок за обществено обсъждане и едва след това докладът ще бъде гласуван.

Вижте повече в репортажа на Даниела Владимирова. 

fallback
Още от България
fallback